قسد:

عاملان حمله به زندان از عراق آمده بودند

فرماندهی نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) ضمن اعلام کنترل خود بر زندان الصناعه شهر غویران در استان حسکه و دفع حمله داعش به آن، تاکید کرد، بخشی از مهاجمان از مناطق سری کانیه (راس‌العین) و تل ابیض و بخشی دیگر از عراق آمده بودند.

عاملان حمله به زندان از عراق آمده بودند
بیشتر بخوانید:

به گزارش مُنیبان، از سایت العربی الجدید، فرماندهی کل نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) اظهار کرد: تعداد کشته‌های داعش در حمله به زندان الصناعه به ۳۷۴ تن افزایش یافت و عملیات پاکسازی برای جستجوی داعشی‌ها در مناطق مشخصی از حسکه ادامه داشته و به شکلی گسترده‌تر در دیرالزور و رقه ادامه دارد.

فرماندهی کل قسد در ادامه ضمن تشکر از کمک‌های نیروهای ائتلاف ضد داعش در این حمله، از جامعه جهانی خواست برای تکرار نشدن اتفاقات زندان الصناعه کمک کنند.

همچنین این فرماندهی با اشاره به آغاز تحقیقات درباره ابعاد مختلف حمله داعش به زندان الصناعه گفت: این حمله لزوم دستیابی به راه‌حلی اساسی برای معضل اردوگاه الهول را آشکار ساخت و نشان داد داعش هنوز خطری نه فقط برای منطقه ما بلکه برای کل جهان است.

فرماندهی قسد در این کنفرانس مطبوعاتی تصریح کرد: بخشی از مهاجمان از مناطق سری کانیه (راس‌العین) و تل ابیض و بخشی دیگر از عراق آمده بودند.

او افزود: آنچه در زندان الصناعه رخ داد، کمک برخی کشورهای منطقه به داعش را نشان می‌دهد و ترکیه مسؤول حملات تروریستی است که به منطقه می‌شوند، در واقع حملات ترکیه به شمال شرق سوریه شرایط را برای بازگشت داعش فراهم کرد.

این مسؤول نیروهای سوریه دموکراتیک احتمال همدستی کارمندان و نگهبانان زندان با داعشی‌های مهاجم را بعید دانست و گفت: کودکان از سایر زندانی‌ها جدا شدند.

فرماندهی قسد افزود: طرح حمله به زندان الصناعه خارج از سوریه تنظیم شده بود و این حمله داخلی نبود بلکه هدف از آن حمله‌ای گسترده به کل منطقه بود.

دولت خودمختار کردها نیز در بیانیه‌ای از لغو ممنوعیت کلی در شهر حسکه و حومه آن و اعمال ممنوعیت جزئی بر تمامی مناطق تحت کنترل خود از امروز (سه‌شنبه) تا اطلاع ثانوی را اعلام کرده و موسسه‌های خدماتی، شهرداری و مراکز درمانی را از آن مستثنی کرد.

در ادامه این بیانیه اعلام شد: این تصمیم به دلیل شرایط استثنایی که امنیت و آرامش حسکه و دیگر مناطق تحت کنترل قسد را هدف قرار داده و برای حفاظت از غیرنظامیان بی‌دفاع در برابر تمامی شرایطی که امنیت آنها را به خطر انداخته، گرفته شد.

ت ت
کدخبر: 64263 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها