یک چهره سیاسی اصلاح طلب:

برای رویارویی و جنگ با هر کشوری در کنار قدرت پهپاد و سلاح باید حمایت مردمی هم داشته باشیم

یک چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: در انتخابات آتی اگر وضعیت براساس همان روال گذشته باشد چیزی عوض نمی شود و مردم بیشتر از قبل از صندوق رای قهر می کنند اما اگر حاکمیت و عقلای تصمیم گیر نظام سیاسی به این نتیجه برسند که در فضای امروز کشور و بخصوص زمانی که کشور درگیر با بیگانگان است نقش مردم، حضورشان و مشارکت‌شان به عنوان یکی از مهمترین نمادهای استحکام نظام تعریف می‌شود توجه بیشتری به مسائل خواهند داشت.

برای رویارویی و جنگ با هر کشوری در کنار قدرت پهپاد و سلاح باید حمایت مردمی هم داشته باشیم
بیشتر بخوانید:

محمدجواد حق شناس، چهره سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی منیبان در رابطه با رویکرد اصلاح طلبان برای شرکت در انتخابات سال ۱۴۰۴ اظهار کرد: امروز فضای سیاسی در کشور دو قطبی است. یک قطب اکثریت جامعه و مردمی هستند که نسبت به وضع موجود ناراضی هستند و طیف دیگر، اقلیتی هستند که وضع را گل و بلبل تلقی می کنند. آخرین کنش اعتراضی که توسط مردم ثبت شد عدم مشارکت حدود ۶۰ درصدی در انتخابات مجلس بود که براساس آمار اعلامی وزرات کشور و شورای نگهبان، این روند یکی از بی‌سابقه‌ترین عدم مشارکت‌ها و عدم حضور مردم در همه انتخابات و ۴۰ و چند ساله بعد از انقلاب است.

او افزود: این اتفاق تکراری بود و در انتخابات ریاست جمهوری پیشین هم، رقابت میان رای سپید مردم و رای باطله بود. در مجموع وقتی فضای کشور به این شکل دو قطبی شده نتیجه آن هم این است که نهادهای مدنی، احزاب و جریان‌های شناسنامه‌دار سیاسی چه رنگ‌ و روی اصلاح‌طلبی داشته باشند و چه نداشته باشند، محلی از اعراب ندارند.

حق شناس تاکید کرد:  در این فضای دو قطبی فعلی هر نهاد مدنی و حزبی که بخواهد خارج از این دو قطب حرکتی کند یا جبهه میانه بگیرد یا توسط مردم حذف می‌شود یا توسط حاکمیت یا حتی توسط هر دو و در نهایت نهادهای مدنی و احزاب کارکرد خودشان را از دست می‌دهند و تبدیل می‌شوند به وضعیتی که امروز شاهد آن هستیم. 

این چهره سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان در حال حاضر می دانند که در قدرت جایگاهی ندارند و در سالهای اخیر از حضور در قدرت مردود شده اند. اصلاحات در انتخابات اخیر مردم را انتخاب کرد و تصمیم گرفت جایگاه اجتماعی خود را حفظ کند.

او افزود: در انتخابات آتی اگر وضعیت براساس همان روال گذشته باشد چیزی عوض نمی شود و مردم بیشتر از قبل از صندوق رای قهر می کنند اما اگر حاکمیت و عقلای تصمیم گیر نظام سیاسی به این نتیجه برسند که در فضای امروز کشور و بخصوص زمانی که کشور درگیر با بیگانگان است نقش مردم، حضورشان و مشارکت‌شان به عنوان یکی از مهمترین نمادهای استحکام نظام تعریف می‌شود توجه بیشتری به مسائل خواهند داشت. 

عضو حزب اعتمادملی خاطرنشان کرد: رویارویی و جنگ با هر کشوری  فقط با قدرت موشک، سلاح و پهپاد تعیین کننده نیست بلکه حمایت‌های مردمی است که می‌تواند به عنوان مهمترین پشتوانه نظام واقع شود. 

ت ت
کدخبر: 212028 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها