فرزندان تروریست‌ها به آذربایجان منتقل شدند!+جزییات

هیات دولت جمهوری آذربایجان در گزارشی اعلام کرد که طی دو سال گذشته ۲۴۸ کودک از زندان‌ها و یتیم خانه‌های عراق به جمهوری آذربایجان منتقل شده‌اند.

فرزندان تروریست‌ها به آذربایجان منتقل شدند!+جزییات
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان؛ در گزارش هیات دولت جمهوری آذربایجان مربوط به سال ۲۰۲۰ میلادی آمده است : انتقال کودکان جمهوری آذربایجان از زندانها و یتیم خانه های عراق در سال۲۰۱۷ آغاز شده و در سال گذشته میلادی نیز ادامه داشته است .

  بر اساس این گزارش ، در سالهای ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ میلادی در مجموع  ۲۴۸ کودک که از فرزندان  عناصر تروریستی می باشند از عراق به جمهوری آذربایجان منتقل شده و پس از طی مراحل بازپروری به نزدیکان آنها  در این کشور تحویل داده می شوند .

  سفارت جمهوری آذربایجان در عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی فهرست کسانی که  احتمال می رفت در میان عناصر تروریستی به اسارت درآمده بعد از آزادسازی شهر موصل ، قرار  داشته باشند را به نهادهای مربوطه عراقی تحویل داد . در این لیست همچنین فهرست همسران و فرزندان عناصر تروریستی ثبت شده بود .

به گزارش منابع امنیتی و انتظامی جمهوری آذربایجان در جریان  درگیریهای سوریه و عراق بیش از یک هزار شهروند این کشور برای حضور در کنار گروههای تروریستی، عازم این دو کشور شدند که اکثریت آنها در این درگیری ها کشته شدند .

نهادهای امنیتی جمهوری آذربایجان همچنین در قالب مبارزه با تروریسم بین المللی تعدادی از عناصر داعشی را در حین بازگشت از سوریه به این کشور بازداشت و به حبس طولانی مدت محکوم کردند.

ت ت
کدخبر: 7480 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرات شما
    • avatar سهند

      عراق چرا باید گرگ زادگان را به آذربایجان تحویل دهد؟ این حق عراق و سوریه هست در مورد آنها تصمیم بگیرن حداقل خسارات جنایاتی که تروریستها انجام دادن از کشورشون بگیرن

      0
    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها