تجدید نظر سوییس در خرید این نوع از واکسن

یک رسانه سوئیسی نوشت که دولت این کشور ممکن است سفارش خرید واکسن های کووید –۱۹ ساخت آسترازنکا را لغو کند.

تجدید نظر سوییس در خرید این نوع از واکسن
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان؛ از خبرگزاری رویترز؛  نهادهای رسمی دارویی سوئیس، هنوز کاربرد این واکسن برای مهار ویروس کرونا را تصویب نکرده اند.

سوئیس پیش از کاربرد این واکسن که توسط نهاد دارویی اتحادیه اروپا، تائید شده، در ماه جاری (فوریه) از شرکت داروسازی آسترازنکا، داده های بیشتری در باره تاثیرگذاری و کیفیت آن درخواست کرد.

ان زد زد ام سونتاگ افزود: گمانه زنی هایی در میان مقام های سوئیس وجود دارد که در صورت مشاهده نشدن تاثیرگذاری کافی از آزمایش این دارو، دولت سفارش آن را لغو خواهد کرد.

نورا کرونیگ معاون دفتر فدرال بهداشت همگانی (بی ای جی) به این روزنامه گفته است که سرنوشت و آینده واکسن آسترازنکا مشخص نیست و لغو سفارش خرید این دارو، بررسی می شود.

سوئیس که پنج میلیون و ۳۰۰ هزار دوز واکسن آسترازنکا سفارش داده، پس از اعلام این که داده های آزمایش های نخست، نتایج آشکاری به ویژه در مورد تاثیر گذاری بر سالمندان، نشان نداده، در انتظار نتایج آزمایش های کشورهای آمریکای شمالی و جنوبی به سر می برد.

فرانسه، بلژیک و آلمان در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار دارند که تزریق واکسن آکسفورد را به افراد زیرا ۶۵ ساله محدود کرده اند. آسترازنکا اعلان کرده تزریق آزمایشی این واکسن بر سالمندان، واکنش مصونیتی نیرومندی در برابر این واکسن ایجاد کرده است.

کرونیگ به روزنامه ان زد زد ام سونتاگ گفت که لغو سفارش خرید آسترازنکا اکنون مد نظر قرار ندارد، اما در صورت لزوم سفارش و کاربرد این واکسن، دوباره بررسی خواهد شد.

سخنگوی آسترازنکا به این روزنامه سوئیس گفته است که این کشور پس از تصویب کاربرد این واکسن، محموله های آن را به سرعت دریافت خواهد کرد. شرکت داروسازی آسترازنکا هنوز به درخواست اظهارنظر در این باره، پاسخی نداده است.

ت ت
کدخبر: 3880 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها