در استرالیا

اعتراضات ضد واکسیناسیون کرونا برگزار شد

مخالفان واکسیناسیون کرونا در استرالیا امروز با شروع برنامه تلقیح واکسن کرونا در سراسر این کشور، به تجمع های اعتراض آمیز دست زدند.

اعتراضات ضد واکسیناسیون کرونا برگزار شد
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان؛ از شبکه تلویزیون بی بی سی انگلیس، این اعتراضات در شهرهایی از جمله ملبورن، سیدنی، بریزبِن با شعارهایی نظیر "بدنِ من، انتخابِ من " و یا "برای من مهم نیست اگر واکسن می خواهی، واکسن بزن؛ اما مرا مجبور نکن" برگزار شد.

گزارش رسانه های محلی حاکی است که اگرچه این تجمعات کاملا صلح آمیز بود، اما پلیس چندین نفر را در ملبورن دستگیر کرد.

گزارش شبکه ABC استرالیا نیز حاکی است که تعداد معترضان دیروز/ شنبه در کل هزار نفر بوده اند. بعضی معترضان در ملبورن پس از حمله با اسپری فلفل توسط پلیس دستگیر شدند. به گزارش این شبکه پلیس ۱۵ نفر را به دلیل نقض قوانین ضد ویروس کرونا حتی جریمه کرده است. ۵ نفر دیگر نیز به اتهام مقاومت در برابر پلیس، مزاحمت و امتناع از دادن اطلاعات به پلیس دستگیر شدند.

شروع طرح ملی استفاده از واکسن ضد ویروس کرونای فایزر (آمریکایی) قرار است از فردا/ دوشنبه در سراسر این کشور آغاز شود. سازمان بهداشت و درمان استرالیا اوایل هفته جاری مجوز اضطراری واکسن آسترازنکا و دانشگاه آکسفورد را که قرار است از ماه آینده آغاز شود را صادر کرد.

استرالیا تصمیم دارد تا اوایل ماه مارس ۴ میلیون نفر را شهروندان این کشور را با اولویت ۷۰۰ هزار نفر از کادر پزشکی در بخش های مختلف درمانی، کارکنان مرزی، سالمندان و کارکنان شاغل در خانه های سالمندان را واکسینه کند.

استرالیا از زمان شروع این همه گیری ۲۹ هزار مورد ابتلا و ۹۰۹ مورد مرگ ثبت کرده است.

ت ت
کدخبر: 3810 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها