رئیس ستاد کل سازمان پیمان امنیت جمعی:

آماده هر وضعیتی در افغانستان هستیم

"آناتولی سیدوروف" رئیس ستاد کل سازمان پیمان امنیت جمعی اعلام کرد که این پیمان برای هر گونه وضعیتی در افغانستان آماده می شود.

آماده هر وضعیتی در افغانستان هستیم
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان؛ از ریانووستی، سیدوروف روز پنجشنبه در پایان رزمایش نیروهای واکنش سریع پیمان امنیت جمعی به نام «روبژ-۲۰۲۱» در استان ایسیک کولسک قرقیزستان افزود: رزمایش روبژ-۲۰۲۱ آغازی برای تعدادی از برنامه های دفاعی در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی است. 

رئیس ستاد کل سازمان پیمان امنیت جمعی  به برگزاری رزمایش هایی در روسیه و تاجیکستان برای آماده شدن نیروها برای مقابله با تهدیدهایی همچون تروریسم اشاره کرد.

رزمایش نیروهای واکنش سریع سازمان پیمان امنیت جمعی برای نابودی تروریست ها در یکی از کشورهای عضو این پیمان برگزار شد و در آن ۵ هزار نیروی نظامی شرکت داشتند.

گروه طالبان ۱۵ اوت(۲۳ مرداد) اعلام کرد که کنترل خود را بر تمام خاک افغانستان به جز پنجشیر برقرار کرده است.

سازمان پیمان  امنیت جمعی » گروهی امنیتی منطقه ای شامل ۶ کشور ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه و تاجیکستان است که اول بار در سال ۱۹۹۲ در جلسه ای در تاشکند ازبکستان شکل گرفت، اما عضویت ازبکستان از سال ۱۹۹۹ به حالت تعلیق در آمد، ولی  پس از آن در سال ۲۰۰۶ به عضویت مجدد درآمد. با این وجود در سال ۲۰۱۲ این کشور با اعلام اینکه دیدگاه هایش از سوی سازمان نادیده گرفته می شود، به عضویت خود پایان داد. 

ت ت
کدخبر: 37414 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها