کره شمالی پاسخ سازمان ملل داد

دبیرکل سازمان ملل پس از آزمایش موشک بالستیک کره شمالی در روز شنبه قویا این پرتاب را محکوم کرده و بار دیگر از پیونگ‌یانگ خواست تا فورا از انجام اقدامات تحریک‌آمیز بیشتر دست بکشد. گوترش در بیانیه‌ای همچنین از کره شمالی خواست تا مذاکرات درباره خلع تسلیحات اتمی شبه‌جزیره کره را از سر بگیرد.

کره شمالی پاسخ سازمان ملل داد
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل پس از آزمایش موشک بالستیک کره شمالی در روز شنبه قویا این پرتاب را محکوم کرده و بار دیگر از پیونگ‌یانگ خواست تا فورا از انجام اقدامات تحریک‌آمیز بیشتر دست بکشد. گوترش در بیانیه‌ای همچنین از کره شمالی خواست تا مذاکرات درباره خلع تسلیحات اتمی شبه‌جزیره کره را از سر بگیرد.

کیم سون گیونگ، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی در نهادهای بین‌المللی در بیانیه‌ای گفت: تاسف‌آورتر از همه این است که دبیرکل سازمان ملل اظهارات غیرمنطقی و رقت‌آور مطرح می‌کند که تفاوت اندکی با اظهارات مقامات وزارت امور خارجه آمریکا طی سال‌های گذشته دارد.

وی افزود: آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیمای کره شمالی پاسخی به تهدید امنیتی بود که آمریکا با استقرار موقت بمب‌افکن‌های دور برد برای مانور آموزشی مشترک با کره جنوبی در اوایل سال جاری میلادی، به وجود آورده است.

کیم سون گیونگ تصریح کرد: این آزمایش همچنین هشداری نسبت به نشست اخیر شورای امنیت در مورد کره شمالی بود.

این مقام گفت: دبیرکل سازمان ملل باید درک کند که موضع غیرمنطقی و تبعیض‌آمیزش در مورد مساله شبه‌جزیره کره به عنوان عاملی برای تحریک اقدامات خصمانه آمریکا و متحدانش علیه کره شمالی عمل می‌کند.

کره جنوبی و آمریکا قرار است در هفته‌های پیش رو یک سری مانور نظامی مشترک برگزار کنند از جمله یک جلسه آموزشی که قرار است امروز (چهارشنبه) در پنتاگون برگزار شود./ ایسنا

ت ت
کدخبر: 140807 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها