رهبر کره شمالی آمریکا را تحقیر کرد

جان کربی گفته است، رهبری کره شمالی از حضور بر سر میز مذاکره با آمریکا و با وجود پیشنهاد واشنگتن برای مذاکره بدون پیش شرط، امتناع کرده است.

رهبر کره شمالی آمریکا را تحقیر کرد
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان، جان کربی گفته است، رهبری کره شمالی از حضور بر سر میز مذاکره با آمریکا و با وجود پیشنهاد واشنگتن برای مذاکره بدون پیش شرط، امتناع کرده است.

به نوشته روزنامه دیلی میل، این پیشنهاد از سوی آمریکا پس از آن مطرح شده که کره شمالی به تنش‌ها با ادامه آزمایش‌های موشکی خود دامن می‌زند.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: ما تمایل داریم با آنها بدون هیچ پیش شرطی وارد مذاکره شویم. کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی اما تصمیم گرفته به پیشنهاد ما پشت کند.

کره شمالی اوایل روز یکشنبه دو موشک بالستیک شلیک کرد که چند ساعت پس از رزمایش مشترک آمریکا در نزدیکی شبه جزیره کره بود.

کربی افزود، رهبری کره شمالی به درخواست‌های واشنگتن وقعی نمی‌نهد و بجایش انتخاب کرده تا برنامه موشک بالستیک خود را گسترش دهد، او به وضوح نشان داده که جاه طلبی‌های تسلیحات اتمی خود را کنار نمی‌گذارد.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا افزود: ما داریم بر روی این مساله کار می‌کنیم تا مطمئن شویم که ظرفیت‌هایی برای دفاع از منافع امنیت ملی خود را در صورت جدی شدن تهدیدها داریم. اما دلیلی برای این کار وجود ندارد. آمریکا به یک مسیر دیپلماتیک در قبال کره شمالی متعهد است./ ایسنا

ت ت
کدخبر: 114346 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها