وزیر خارجه ایران در دیدار با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با تاکید کرد که ارزیابی همگان این است که رژیم اسرائیل و آمریکا در میدان نبرد چیزی بدست نیاوردند.

به گزارش منیبان به نقل از ایرنا : وزیر خارجه ایران در دیدار با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با تاکید کرد که ارزیابی همگان این است که رژیم اسرائیل و آمریکا در میدان نبرد چیزی بدست نیاوردند.

 امیرعبداللهیان در این دیدار با تبریک مجدد پایداری، مقاومت و پیروزی ملت فلسطین و مردم صبور و مجاهد غزه، افزود: پیامدهای عملیات طوفان الاقصی دنیا را تکان داد و گرچه خسارت‌های انسانی ملت فلسطین در نوار غزه بسیار زیاد، تلخ و ناگوار بود اما ابعاد پیروزی و دستاورد ملت فلسطین بسیار بزرگتر بود و موازنه‌های راهبردی را در ابعاد مختلف به نفع فلسطین و به ضرر رژیم غاصب، متجاوز و جنایتکار صهیونیستی تغییر داد.

بیشتر بخوانید:

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به ادعای اولیه نخست وزیر شکست خورده رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه هدف از حمله به غزه نابودی حماس است، گفت: آمریکا و رژیم اسرائیل برغم بیش از یک‌ماه و نیم تجاوز و جنگ ظالمانه و کشته و مجروح کردن ده‌ها هزار شهروند فلسطینی، کمترین دستاوردی در حوزه نظامی کسب نکردند و مجبور به مذاکره غیرمستقیم با حماس برای آتش‌بس و آزادی اسرای خود شدند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به اینکه ارزیابی همگان این است که رژیم اسرائیل و آمریکا در میدان نبرد چیزی بدست نیاوردند، افزود: آنها با طراحی‌های سیاسی در پی آن هستند که آنچه را که در میدان و از طریق نظامی نتوانسته‌اند بدست آورند، از طریق سیاسی محقق کنند و البته این نیز یک رؤیایی است که قطعا تعبیر نخواهد شد و دیپلماسی مقاومتی جنبش حماس و گروه‌های مقاومت فلسطین این اقدامات و طراحی‌های سیاسی را خنثی و بی‌اثر خواهد کرد.

{ شروع شد

کدخبر: 188421 تاریخ انتشار