ائتلاف ضد داعش:

آمار تلفات زندان به بیش از 300 نفر رسید

کشته‌های ناشی از درگیری‌ها میان نیروهای کرد سوریه و تروریست‌های داعش در زندان غویران در حسکه به ۳۷۳ تن افزایش یافته است این درحالی است که ائتلاف ضد داعش از کنترل نیروهای قسد بر این زندان و انتقال داعشی‌های آن به یک ساختمان مستحکم خبر داد.

آمار تلفات زندان به بیش از 300 نفر رسید
بیشتر بخوانید:

به گزارش مُنیبان از شبکه خبری روسیا الیوم، در حالی که دیده‌بان حقوق بشر سوریه پیش از این تعداد کشته‌های زندان غویران استان حسکه را ۳۳۲ تن اعلام کرده بود، جدیدترین گزارش‌ها حاکی از افزایش آمار تلفات به ۳۷۳ تن است.

طبق گزارش این مرکز، در درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی کرد و نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) از یک سو و تروریست‌های داعش از سوی دیگر، ۲۶۸ داعشی به هلاکت رسیده و ۹۸ نیروهای کرد و هفت غیرنظامی نیز کشته شدند.

این افزایش آمار تلفات پس از آن بود که نیروهای کرد در عملیات پاکسازی و بازرسی خود در ساختمان زندان و محیط اطراف آن، اجساد بیشتری پیدا کردند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه تاکید کرد: آمار اعلام شده آمار نهایی نیست زیرا ده‌ها جسد سوخته و مثله شده وجود دارند و علاوه بر آن تعدادی از نیروهای کرد در درگیری‌ها به شدت زخمی شدند.

همچنین گروه عملیات مشترک ائتلاف ضد داعش در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای قسد کنترل این زندان را به دست گرفته و پس از تخلیه آن از داعشی‌ها و انتقال آنها به یک ساختمان مستحکم، عملیاتی را در اطراف منطقه برای برقراری کامل امنیت آغاز کردند.

این گروه در ادامه بیانیه خود گزارش داد: نیروهای قسد طی مذاکراتی که در نتیجه آن بیشتر مهاجمان خود را تسلیم کرده و گروگان‌ها را آزاد کردند، کنترل اوضاع زندان را به دست گرفتند.

نیروهای قسد یکشنبه در بیانیه‌ای اتمام عملیات پاکسازی در اطراف زندان الصناعه واقع در محله غویران شهر حسکه و مخفی‌گاه‌های داعشی‌ها در خوابگاه‌های شمالی زندان را اعلام کردند.

ت ت
کدخبر: 63937 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها