احضار حامیان ترامپ به دادگاه

یک کمیته مسئول تحقیقات درباره وقایع ششم ژانویه ۲۰۲۱ و شورش در کنگره آمریکا، در جریان تحقیقات احضاریه‌هایی برای برخی از وکلای ارشد دونالد ترامپ از جمله رودی جولیانی صادر کرد.

احضار حامیان ترامپ به دادگاه
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان، به نوشته روزنامه گاردین، این کمیته تحقیقات در مجلس نمایندگان آمریکا برای چهار تن از وکلای حقوقی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری سابق این کشور احضاریه صادر کرده که شامل رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ و یک شریکش «بوریس اپشتین» و همینطور «سیدنی پاول» و «جنا الیس» که همگی از ادعاهای دونالد ترامپ درباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا حمایت کردند، احضاریه صادر کرده است.

بنی تامپسون، رئیس این کمیته منتخب در بیانیه‌ای تصریح کرد، احضاریه‌ها برای چهار تن از وکلای ترامپ صادر شده زیرا آنها "در ارتباط مستقیم با رئیس جمهوری سابق آمریکا از بابت تلاش‌ها برای متوقف کردن شمارش آرای الکترال انتخابات بودند."

به گزارش رویترز، کمیته مذکور در مجلس نمایندگان آمریکا از وکلای طرفدار ترامپ خواسته تا در تاریخ هشتم فوریه اسنادشان را تحویل داده و شهادت دهند.

تامپسون تصریح کرد، این کمیته انتظار دارد که این وکلا به حدود ۴۰۰ شاهدی که تاکنون با اعضای این کمیته منتخب در چارچوب تحقیقاتش درباره دلایل حمله مرگبار حامیان ترامپ به کنگره صحبت داشته‌اند، بپیوندند.

رابرت کاتسلو، وکیل جولیانی در مصاحبه‌ای گفت، این احضاریه "نمایش سیاسی" است و دکترین‌های حقوقی مربوط به حقوق وکیل-موکل و حقوق اجرایی موکلش را محدود می‌سازند. کاستلو بیان کرد: فکر نمی‌کنم در این موردی باشد که او بتواند درباره‌اش شهادت بدهد.

تامپسون در بیانیه‌ای عنوان کرد: چهار فردی که ما احضار کرده‌ایم تئوری‌های بدون سند و مدرک درباره تقلب در انتخابات را به پیش بردند، بر تلاش‌ها برای لغو نتایج انتخابات اصرار کردند و در ارتباط با تلاش‌ها برای متوقف کردن شمارش آرای الکترال انتخابات با رئیس جمهوری سابق آمریکا در ارتباط مستقیم بودند.

پاول، جولیانی و الیس در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۰ در یک کنفرانس خبری کمپین انتخاباتی ترامپ مشترکا صحبت کرده و متعهد به لغو پیروزی انتخاباتی جو بایدن شدند.

جواز وکالت جولیانی در نیویورک، ماه ژوئن پس از آن که دادگاه تجدیدنظر ایالتی دریافت که وی اظهارات "به طرز آشکاری نادرست و گمراه‌کننده" را  مبنی بر وقوع تقلب گسترده در انتخابات بیان کرده است، معلق شد.

یک منبع آگاه در ماه گذشته میلادی گفت که این کمیته در نظر دارد یک گزارش موقت در تابستان و یک گزارش نهایی در پاییز منتشر کند.

همچنین سی‌ان‌ان روز سه‌شنبه گزارش داد که کمیته مذکور برای دستیابی به سوابق شماره تلفن‌های مرتبط با یکی از پسران ترامپ یعنی اریک ترامپ و همچنین کیمبرلی گیلفویل، نامزد دونالد جونیور درخواست داده و به این سوابق دسترسی پیدا کرده است.

ت ت
کدخبر: 61509 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها