رئیس کمیته نقشه راه در پارلمان لیبی:

پیشنهاداتی درباره تدوین قانون اساسی جدید ارائه می‌شود

پارلمان لیبی در نشست روز سه شنبه خود یک نقشه راه جدید را شامل چهار محور اصلی برای حل بحران این کشور اعلام کرد.

پیشنهاداتی درباره تدوین قانون اساسی جدید ارائه می‌شود
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان، از شبکه خبری اسکای نیوز، نصرالدین مهنا، رئیس کمیته نقشه راه در پارلمان لیبی در جلسه پارلمان گفت: کمیته درباره پیشرفت در چهار محور قانون اساسی، قوه مجریه، آشتی ملی و امنیت برای تحقق دستاورد انتخابات خوش بین است.

مهنا گفت: این کمیته با هیئت تدوین قانون اساسی در طرابلس و مخالفان پیش نویس صادره از سوی این هیئت در بنغازی دیدار کرد و به این نتیجه رسید که دیگر نمی‌توان این پیش نویس را بررسی کرد برای همین طی جلسه آتی پیشنهاداتی درباره تدوین قانون اساسی جدید ارائه خواهد کرد.

مهنا درباره قوه مجریه گفت: این ساده ترین پرونده در مقابل کمیته نقشه راه است. نقشه راهی که قبلا طرف‌های سیاسی لیبیایی با آن توافق کرده بودند اختیارات دولت وحدت ملی و موعد پایان مأموریت آن را مشخص کرده بود. موضوع تشکیل قوه مجریه جدید به پارلمان مرتبط است تا تمام نمایندگان پیشنهاداتشان را بدهند.

از سوی دیگر عقیله صالح، رئیس پارلمان لیبی فعالیت کمیته نقشه راه را ستود و از آن خواست با دادستان کل و کمیسیون انتخابات و طرف‌های دیگر ارتباط برقرار کرده و گزارش خود طی ژانویه را ارائه کند.

وی همچنین از کمیته خواست مراحل لازم برای از بین بردن موانعی که بر سر راه انتخابات است و مشخص کردن موعد نهایی و اجرای نقشه راه را توضیح دهد.

ت ت
کدخبر: 61422 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها