نخست وزیر لیبی:

انتخابات باید براساس قانون اساسی واقعی برگزار شود

نخست وزیر لیبی تأکید کرد که انتخابات باید براساس قانون اساسی واقعی برگزار شود که بیانگر اراده تمام لیبیایی‌ها باشد و باید همه‌پرسی مردمی در این راستا انجام شود.

انتخابات باید براساس قانون اساسی واقعی برگزار شود
بیشتر بخوانید:

به گزارش مُنیبان از خبرگزاری رویترز، عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر لیبی بعد از تعلیق جلسه پارلمان درباره انتخابات و تشکیل دولت جدید تا هفته بعد، گفت: قوانین انتخابات مشکل دارد و عادلانه نیست. ما خواهان برگزاری انتخابات براساس یک قانون اساسی واقعی هستیم که بیانگر اراده تمام لیبیایی‌ها باشد و باید همه پرسی مردمی در این راستا صورت گیرد.

قرار بود انتخابات ریاست جمهوری لیبی براساس نقشه راه سازمان ملل ۲۴ دسامبر برگزار شود اما کمیسیون انتخابات آن را به تأخیر انداخت و پیشنهاد داد که این انتخابات ۲۴ ژانویه برگزار شود.

دوشنبه پارلمان لیبی پیشنهاد داد که انتخابات ریاست جمهوری شش ماه به تأخیر بیفتد و مذاکرات گسترده‌ای میان طرف‌های مختلف برگزار شود.

استفانی ویلیامز، فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی دوشنبه گفت که نگرانی اصلی بعد از تعویق انتخابات ریاست جمهوری در لیبی باید بر شیوه برگزاری انتخابات متمرکز شود نه بر سرنوشت دولت موقت.

ویلیامز افزود، بسیاری از لیبیایی‌ها خواهان اتمام دوره انتقالی هستند که پایانی ندارد.

ت ت
کدخبر: 57170 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    هزار روز از آغاز دولت سیدابراهیم رئیسی گذشت، آیا رئیس جمهور توانسته در این هزار روز به وعده هایی که در انتخابات 1400 داده بود عمل کند؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها