گفت و گوی پوتین و اردوغان درباره واکسن اسپوتنیک وی و مسائل منطقه ای

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در گفت و گوی تلفنی با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای خود، درخصوص تحویل واکسن اسپوتنیک وی و مسائل منطقه ای تبادل نظر کرد.

گفت و گوی پوتین و اردوغان درباره واکسن اسپوتنیک وی و مسائل منطقه ای
بیشتر بخوانید:

 به گزارش منیبان، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین عصر چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: روسای جمهوری روسیه و ترکیه به تفصیل درباره مبارزه با انتشار ویروس کرونا ازجمله باتوجه به وضعیت اپیدمیولوژی ترکیه گفت و گو کردند.

پوتین بر آمادگی روسیه برای گسترش همکاری های دوجانبه با ترکیه در امر مبارزه با همه گیری ویروس کرونا تاکید کرد.

دو طرف درباره موضوع های مربوط به تحویل واکسن روسی اسپوتنیک وی به ترکیه در ماه جاری میلادی و نیز ساخت این واکسن در مراکز داروسازی ترکیه گفت و گو کردند.

اردوغان از پوتین بخاطر کمک روسیه به ترکیه در این عرصه تشکر و قدردانی کرد. 

در بیانیه دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین آمده است: دو طرف یادآورشدند که تدابیر پیشگیرانه برای مبارزه با کرونا امکان برای بهبودی اساسی اوضاع اپیدمیولوژی و ازسرگیری روابط دوجانبه در عرصه گردشگری را فراهم می کند. 

در ادامه گفت و گوی تلفنی، دو طرف درخصوص مسائل منطقه ای مذاکره و تبادل نظر کردند.

پوتین ،همکاری روسیه و ترکیه برای تثبیت اوضاع سوریه را سازنده خواند. 

دو طرف بر عزم متقابل برای هماهنگی تلاش ها با هدف پیشبرد گفت و گوهای بین سوری درچارچوب کمیته تدوین قانون اساسی سوریه و نیز مبارزه بی امان با بقایای گروه های تروریستی در برخی مناطق سوریه تاکید کردند. 

روسیه و ترکیه به همراه ایران در چارچوب مذاکرات آستانه برای بهبود وضع سوریه و حل و فصل سیاسی مسائل این کشور همکاری می کنند.

پوتین و اردوغان در ادامه گفت و گوی تلفنی درباره مساله لیبی مذاکره و یادآورشدند که از تلاش های دولت وفاق ملی لیبی برای تحکیم تمامیت ارضی این کشور با احترام و توجه به منافع سایر نیروهای سیاسی این کشور حمایت می کنند.

روسای جمهوری روسیه و ترکیه دربخش دیگر مکالمه تلفنی، در مورد مساله قره باع ازجمله باتوجه به فعالیت مرکز مشترک روسیه و ترکیه برای کنترل آتش بس در این منطقه گفت و گو کردند. 

ت ت
کدخبر: 19055 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها