نماینده پارلمان عراق:

ایران همسایه مهم عراق است

نماینده ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق جمهوری اسلامی ایران را همسایه مهمی برای عراق دانست و خواهان تشکیل کمیته های مشترک برای تحقیقات درباره جنایت ترور فرماندهان شهید سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» و «حاج ابومهدی المهندس» شد.

ایران همسایه مهم عراق است
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان؛ «فاضل الفتلاوی» نماینده ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق درباره سفر روز چهارشنبه «فواد حسین» وزیر خارجه این کشور به تهران و دیدارش با مقامات بلندپایه ایرانی گفت: روابط دوجانبه بین عراق و ایران برپایه شراکت قوی استوار است و ما چنین سفرهایی را تشویق می کنیم زیرا ایران کشوری همسایه و مهم برای عراق است.

وی امروز در گفت وگو با روزنامه «المراقب العراقی» افزود: عراق و ایران مشترکات بسیار زیادی دارند لذا آمریکا نمی تواند روابط دو کشور را متزلزل کند و امیدواریم که این سفر مثمرثمر باشد.

الفتلاوی درباره جنایت ترور فرماندهان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه و حاج ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد در یکسال پیش گفت: جنایت فرودگاه مربوط به دو طرف عراقی و ایرانی است و بایستی کمیته های مشترکی بین دو کشور برای تحقیقات و شناسایی عاملان این جنایت تشکیل شود.

شهید سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان «الحشد الشعبی» عراق به همراه ۸ نفر دیگر از همرزمانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با شلیک راکت از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

در پیامد این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه ۹۸ چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس سبب شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

ت ت
کدخبر: 1662 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها