عراقِ امن موجب تقویت ثبات و امنیت منطقه است

برهم صالح، رئیس جمهوری عراق امروز (‌دوشنبه )‌در دیدار دبیرکل شورای همکاری خلیج فار تاکید کرد که عراقِ برخوردار از امنیت رکن تقویت ثبات و امنیت منطقه است.

 عراقِ امن موجب تقویت ثبات و امنیت منطقه است
بیشتر بخوانید:

به گزارش مینبان؛ در بیانیه امروز دفتر «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق آمده است که «نایف فلاح الحجرف» دبیرکل شورای همکاری و رئیس جمهوری عراق در دیدار خود در کاخ السلام، روابط بین بغداد و این شورا را بررسی کردند.

این بیانیه افزود که دو طرف بر اهمیت توسعه این روابط در همه زمینه ها در راستای تامین منافع مشترک ملت ها و تقویت فرصت های پیشرفت، آبادانی و صلح تاکید کردند.

بر اساس این بیانیه، در این دیدار همچنین از گامهای اتخاذ شده بین عراق و کشورهای شورای همکاری در امضای یادداشت تفاهم ها و توافقنامه ها در زمینه اقتصاد و سرمایه گذاری برای تقویت روابط مشترک ستایش شد.

این بیانیه تصریح کرد که رئیس جمهوری عراق در این دیدار از موفقیت نشست اخیر سران شورای همکاری و امضای بیانیه «العلا» و تحقق آشتی بین این کشورها استقبال کرد و گفت که این امر می تواند در تقویت مسیر شورای همکاری و نقش حیاتی و تاثیر مثبت آن بر امنیت و ثبات سراسر منطقه سهیم باشد.

برهم صالح افزود: چالش های منطقه بویژه تروریسم و اوضاع اقتصادی چالش های مشترکی است که هماهنگی تلاش ها برای مقابله با خطر تروریسم و شکوفایی اقتصادی را ایجاب می کند.

وی تصریح کرد: عراقِ امنِ برخوردار از حاکمیت و روابط قوی با عمق عربی و محیط اسلامی خود یک رکن در تقویت امنیت و ثبات و توسعه منطقه به شمار می رود.

برپایه این بیانیه، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس نیز به نوبه "خود بر پایبندی این شورا به حمایت از امنیت و سلامت عراق و حاکمیت کامل آن و کمک به این کشور برای مقابله با تروریسم " تاکید کرد و گفت که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس چشم انتظار تقویت روابط با عراق در همه زمینه ها و گشودن افق های همکاری مشترک هستند.

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس صبح امروز وارد بغداد شد و با «فواد حسین» وزیر خارجه عراق دیدار و گفت وگو کرد.

وی بعد از این دیدار در کنفرانس مطبوعاتی مشترک گفت که ثبات و امنیت عراق برای امنیت کشورهای عرب حوزه خلیج فارس مهم است و شورای همکاری از مبارزه عراق با تروریسم حمایت می کند.

الحجرف مسائل اقتصادی و سرمایه گذاری از جمله اتصال شبکه برق کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و عراق را از جمله محورهای گفت وگوی خود با فواد حسین برشمرد.

ت ت
کدخبر: 1237 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها