سازمان ملل از روسیه ترسید

وزیر خارجه اوکراین گفته بود که اوکراین مایل است تا پایان فوریه یک "نشست صلح" برگزار کند، ترجیحاً در محل سازمان ملل با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، به عنوان میانجی احتمالی.

سازمان ملل از روسیه ترسید
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان، کولبا، وزیر خارجه اوکراین گفته بود که اوکراین مایل است تا پایان فوریه یک "نشست صلح" برگزار کند، ترجیحاً در محل سازمان ملل با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، به عنوان میانجی احتمالی.

به گفته دفتر گوترش، او تنها در صورتی آماده است که در موضوع نشست اوکراین میانجیگری کند که همه طرف‌ها از جمله روسیه با آن موافقت کنند.

پولیانسکی در توییتر نوشت: اولاً، کولبا گفت که اوکراین پیشنهاد برگزاری «اجلاس صلح» تا پایان فوریه را دارد... ثانیاً، وزارت خارجه اوکراین بیانیه‌ای طولانی صادر کرد مبنی بر اینکه روسیه غیرقانونی به عضویت سازمان ملل و شورای امنیت درآمده است. ما سعی می کنیم این دو خبر را با هم ترکیب کنیم، آنها متناقض هستند. "اجلاس صلح" بدون روسیه چه می تواند باشد."

این دیپلمات همچنین خاطرنشان کرد که تصور برگزاری چنین نشستی بدون اوکراین "بسیار آسانتر" است، این می تواند سناریوی فاجعه باری برای مقامات اوکراینی باشد که این طرح ها را ارائه می دهند./ ایسنا

ت ت
کدخبر: 129739 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها