سازمان ملل ایران را غافلگیر کرد

وبگاه آکسیوس نوشت در گزارش آتیِ آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل به شورای امنیت درباره پایبندی ایران به توافق هسته‌ای (برجام)، تهران به ارائه پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین متهم نشده است.

سازمان ملل ایران را غافلگیر کرد
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان، وبگاه آکسیوس نوشت در گزارش آتیِ آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل به شورای امنیت درباره پایبندی ایران به توافق هسته‌ای (برجام)، تهران به ارائه پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین متهم نشده است.

به نوشته آکسیوس علی رغم فشار آمریکا و متحدان آن برای متهم ساختن ایران در گزارش گوترش، وی اظهار نظر مشخصی درباره این موضوع نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش، دبیرکل سازمان ملل چندین نامه از نمایندگان آمریکا، فرانسه، آلمان، انگلیس و اوکراین دریافت کرده با این ادعا که ایران پهپاد به روسیه صادر کرده که در مغایرت با قطعنامه 2231 شورای امنیت است.

گوترش همچنین در گزارش خود نوشته است نامه‌هایی از نمایندگان ایران و روسیه دریافت کرده که ادعاهای آمریکا و متحدانش را رد و تاکید می‌کند حتی اگر جمهوری اسلامی پهپاد به روسیه ارسال کرده باشد، نقض قطعنامه 2231 نبوده است.

نشست دوره‌ای و عادی شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی چهاردهمین گزارش دبیر کل این سازمان درخصوص اجرای قطعنامه 2231 و برجام قرار است 28 آذرماه برگزار شود.

مطابق قطعنامه 2231، هر شش ماه یکبار گزارش دبیرکل سازمان ملل در نشست عادی شورای امنیت سازمان ملل ارائه و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز در این نشست سخنرانی می‌کند./ تسنیم

ت ت
کدخبر: 127281 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها