سریال اشتباهات داوری به جام حذفی رسید؛ جنجال بزرگ در رفسنجان

2 مسابقه حساس مرحله یک‌شانزدهم نهایی در شرایطی به پایان رسید که چند اشتباه تاثیرگذار و جنجالی داوری در این 2 دیدار رخ داد.

سریال اشتباهات داوری به جام حذفی رسید؛ جنجال بزرگ در رفسنجان
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان، مسابقات فوتبال باشگاهی ایران در شرایطی دنبال می‌شود که تصمیمات بحث‌برانگیز داوران، به یکی از چالش‌های هفتگی تبدیل شده و در لیگ برتر و جام حذفی، تصمیمات پرماجرا و البته تاثیرگذار داوران ادامه دارد. در شب پایانی برگزاری مسابقات مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال ایران، رضا عادل نبرد تیم‌های مس رفسنجان و استقلال تهران را سوت زد و کیوان علی‌محمدی هم داور نبرد پرسپولیس تهران و نفت‌وگاز گچساران بود.محمدرضا اکبریان، پیشکسوت داوری فوتبال ایران به عنوان کارشناس داوری «فوتبال 360» تصمیمات بحث‌برانگیز رضا عادل و کیوان علی‌محمدی را در 2 مسابقه حساس سرخابی‌های پایتخت مورد بررسی قرار داده است. مرور نظرات کارشناسی اکبریان نشان می‌دهد که در مسابقات جام حذفی هم ضریب اشتباهات داوران بالا بوده و هم عادل و هم علی‌محمدی در جریان 2 مسابقه حساس مرحله یک‌شانزدهم نهایی اشتباهات تاثیرگذاری را انجام داده‌اند.

مس رفسنجان - استقلال تهران

پیش از لحظه برخورد حامد لک با محمدحسین مرادمند، خطای آفساید رخ نداد و مدافع مس رفسنجان در آخرین نقطه قرار داشت. در ادامه این صحنه، مرادمند زودتر به توپ رسید و به آن ضربه زد و بعد از این اتفاق، حامد لک با بازیکن استقلال برخورد داشت و به او ضربه زد که با توجه به محل برخورد 2 بازیکن، اعلام ضربه پنالتی به سود استقلال صحیح بود.هنگام زدن ضربه پنالتی استقلال، بازیکنان باید 9.15 متر با توپ فاصله داشته باشند که در این صحنه، با توجه به عُرف مسابقات فوتبال، تصمیم داور برای ادامه بازی درست بود.پیش از ثبت گل دوم مس رفسنجان، منتظر محمد نیم‌بدن جلوتر از مدافع استقلال قرار داشت و در موقعیت آفساید بود که کمک‌داور مسابقه به اشتباه دستور به ادامه بازی داد.در لحظه برخورد آرمین سهرابیان و حامد لک و در ادامه گلزنی استقلالی‌ها، بازیکن آبی‌پوش بعد از دریافت توپ توسط لک روی او مرتکب خطا شد و اعلام خطا به سود مس رفسنجان و مردود اعلام کردن گل استقلال صحیح بود.

پرسپولیس تهران - نفت‌وگاز گچساران

علیرضا بیرانوند در دقیقه 31 خارج از محوطه جریمه توپ را پرتاب کرد و باید خطای هند او اعلام می‌شد و کمک‌داور در این صحنه باید به کمکِ داور می‌رفت اما تصمیم تیم داوری برای ادامه بازی اشتباه بود.پیش از ثبت گل سوم پرسپولیس و ارسال اوستون اورونوف، تمام توپ از خط عرض زمین مسابقه عبور کرده بود و داور باید اعلام ضربه دروازه می‌کرد که به اشتباه دستور به ادامه بازی داد.در دقیقه 81، محسن آقایی، مدافع نفت‌وگاز گچساران با تکل صحیح مانع حرکت ابوالفضل بابایی شد و در ادامه، برخورد توپ به دستِ او خطای هند نبود و تصمیم داور برای ادامه مسابقه و عدم اعلام پنالتی صحیح بود.

ت ت
کدخبر: 204424 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها