آژیر قرمز در شیراز به صدا درآمد!

مدیرکل هواشناسی استان فارس با اعلام وضعیت سطح زرد گفت: آلودگی هوا در مناطق پر تردد شهری از صبح شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه، شیراز و چند شهرستان دیگر فارس را در بر می گیرد و تا روز یکشنبه ۲۳ همین ماه ادامه دارد.

آژیر قرمز در شیراز به صدا درآمد!
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان به نقل از ایرنا، مدیرکل هواشناسی استان فارس با اعلام وضعیت سطح  زرد گفت:  آلودگی  هوا در مناطق پر تردد شهری  از صبح شنبه ۲۲ اردیبهشت  ماه،  شیراز و چند شهرستان دیگر فارس را در بر می گیرد و تا روز یکشنبه ۲۳ همین  ماه ادامه دارد.

مسعود حقیقت روز جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، ‌اظهار کرد: این ‌سامانه که با افزایش غلظت آلاینده های خودرویی همراه است برای شهرستان های شیراز، زرقان، مرودشت، لامرد و مُهر پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی فارس تاکید کرد: ثاثیر مخاطره انگیزی همچون افزایش غلظت آلاینده های خودرویی، افزایش شاخص آلودگی هوا در مناطق پر تردد شهری وجود داد.

حققیت اضافه کرد: کاهش تردد برای گروه های حساس به ویژه سالمندان، کودکان، مادران باردار و افراد با سابقه بیمارهای قلبی و تنفسی، پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز و درساعت های صبح، کاهش تردد با خودروهای شخصی و استفاده از وسایل نقیله عمومی توصیه می شود.

پیشتر هواشناسی فارس شانزدهم اردیبهشت ماه با انتشار اطلاعیه وضعیت سطح زرد نسبت به بارش های رگباری و بهاری، گاهی وزش باد شدید همراه با رعد و برق در مناطق مرکزی، شرقی و نیمه غربی از بعد ازظهر دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه تا چهارشنبه نوزدهم همین ماه هشدارداده بود.

وضعیت رنگ هشدارها چگونه است ؟

زمانی که سازمان هواشناسی، هشدار زرد رنگ می‌دهد یعنی پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. این هشدار برای مردم با هدف آمادگی لازم در مواجهه با پدیده های جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، همچنین برای مسئولان به منظور اندیشیدن تمهیدات لازم صادر می شود.

هشدار نارنجی شدت بیشتری از هشدار زرد دارد و در نوع نارنجی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات مخرب و خسارت‌های احتمالی داشته باشد. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا نیز هست.

هشدار قرمز رنگ بالاترین سطح هشدار هواشناسی است که پیش‌بینی می شود پدیده جوی بتواند خسارت‌های وسیعی داشته باشد. با صدور هشدار قرمز به دستگاه‌های مختلف اعلام می‌شود که وارد عمل شوند و اقداماتی برای کاهش خسارات بیندیشند.

به طور کلی رنگ زرد، نارنجی و قرمز هریک به ترتیب به معنی آگاهی، آمادگی و اقدام است.

ت ت
کدخبر: 214225 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها