همه گزینه های جانشینی گل محمدی را بشناسید!

هنوز 24 ساعت از خبر استعفای یحیی گل‌محمدی از هدایت پرسپولیس نگذشته است اما در میان هواداران پرسپولیس هیچ توافقی برای بهترین جانشین او وجود ندارد.

همه گزینه های جانشینی گل محمدی را بشناسید!
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان؛ پرسپولیس در رفسنجان با تساوی یک بر یک مقابل مس متوقف شد. این آخرین بازی پرسپولیس در نیم‌فصل اول بود و باعث شد این تیم با 30 امتیاز در رده سوم جدول قرار بگیرد.رده سوم در پایان نیم‌فصل برای تیمی که در ادوار اخیر به کرات قهرمان لیگ شده و حتی در فصل گذشته سه‌گانه «لیگ برتر- جام حذفی – سوپرجام» را هم گرفته نتیجه چندان مطلوبی نیست.اما مساله این است که پرسپولیس با تیم صدرنشین یعنی استقلال فقط دو امتیاز و با تیم دوم یعنی سپاهان فقط یک امتیاز اختلاف دارد. این عملکرد برای تیمی که در فصل پاییز و به ویژه در مهر و آبان نتایج خوبی نگرفته است اصلا بد محسوب نمی‌شود. با این وجود یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس پس از بازی با مس رفسنجان در نشست خبری اعلام کرد که از سرمربیگری این تیم کنار می‌رود. این خبر در ابتدا خیلی‌ها را شوکه کرد اما بعدتر همان خیلی‌ها معتقد بودند که مثل استعفاهای قبلی، این یکی هم جدی نیست و یحیی به زودی برمی‌گردد.با این وجود طبیعی است که پس از هر خبری درباره استعفای یک مربی، گمانه‌زنی‌ها درباره جانشین احتمالی او آغاز شود. تصمیم نهایی را در این باره البته مدیران باشگاه می‌گیرند اما بحث در میان هواداران پرسپولیس هم بسیار داغ است.یحیی به دلیل حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا و رسیدن به رتبه سوم لیگ در پایان نیم‌فصل اول، بخش قابل توجهی از حامیانش را از دست داده است و بخشی از هواداران پرسپولیس از مدتی پیش اعتقاد داشتند که او باید برود و یک مربی جدید بیاید.

این ایده در یکی دو ماه گذشته طرفداران زیادی پیدا کرده بود اما حالا که ظاهرا به نقطه تصمیم‌گیری نزدیک شده‌ایم ماجرا عوض شده است. از یک طرف گزینه‌های زیادی برای جانشینی یحیی وجود ندارد و از طرفی همان گزینه‌‌های معدود هم نتوانسته‌اند مقبولیت زیادی در بین هواداران پرسپولیس داشته باشند.در واقع بین هواداران پرسپولیس هیچ توافقی بر سر این که یک گزینه بهتر از بقیه است وجود ندارد! در بین مربیان داخلی اسامی عجیب و غریبی مطرح شده است. عجیب این که مقبول‌ترین‌شان مهدی تارتار است!تارتار در این فصل عملکرد فوق‌العاده‌ای در ملوان داشته است. او خودش هم علاقه زیادی دارد سرمربی پرسپولیس شود اما در این که او بتواند موفقیت‌هایش را در باشگاه بزرگ و پرحاشیه‌ای مثل پرسپولیس هم تکرار کند تردیدهای زیادی وجود دارد.دیگر گزینه‌های داخلی که نام‌شان در این مدت کوتاه در فضای مجازی و بین هواداران پرسپولیس مطرح شده است حسین عبدی و مازیار زارع هستند! اما خیلی از پرسپولیسی‌ها فعلا این نام‌ها را جدی نگرفته‌اند.

در بین گزینه‌های خارجی دو نامِ آشنا بیشتر از بقیه مطرح هستند. اولی برانکو ایوانکوویچ و دومی دراگان اسکوچیچ. برانکو به دلیل کارنامه درخشانی که در پرسپولیس داشته همچنان هواخواهان زیادی دارد اما او 5 سال پیش هشدار داده بود که فوتبال ایران با سرعت در حال آماتور شدن است و یکی از دلایلش برای رفتن از پرسپولیس هم همین بود. او در حال حاضر مربی تیم ملی عمان است و با این تیم در جام ملت‌ها حضور خواهد داشت. وضعیت فوتبال ایران از 5 سال پیش بدتر شده است و بعید است برانکو در چنین شرایطی به پرسپولیس برگردد.گزینه بعدی دراگان اسکوچیچ است. موضع فوتبالدوستان ایرانی در مورد او متفاوت است. برخی او را یک مربی خوب با کارنامه‌ای قابل دفاع می‌دانند که البته مورد حمایت یکی مثل برانکو هم هست. اما دیدگاه دیگر درباره او چندان مثبت نیست. خیلی‌ها معتقدند دراگان کاریزما و قاطعیت لازم برای نیمکت پرسپولیس را ندارد. درباره آدم‌های اطرافش هم همیشه حرف و حدیث بوده است. بنابراین به عقیده این عده، باید در سپردن پرسپولیس به او احتیاط کرد.فعلا نام جدی دیگری به جز این نفرات مطرح نشده و جالب این که روی هیچ کدام از آنها توافقی بین هواداران پرسپولیس وجود ندارد. به نظر می‌رسد آنهایی که خواستار اخراج یحیی بودند خیلی زود برای انتخاب جانشین او به بن‌بست خورده‌اند.

ت ت
کدخبر: 194865 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها