پرونده ویژه؛ همه استعفاهای یحیی در پرسپولیس/ این یکی بازگشت دارد؟

در اتفاقی غیر منتظره یحیی گل‌محمدی پس از تساوی پرسپولیس و مس در رفسنجان در نشست خبری از سرمربیگری پرسپولیس کناره‌گیری کرد.

پرونده ویژه؛ همه استعفاهای یحیی در پرسپولیس/ این یکی بازگشت دارد؟
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان، او در نشست خبری پس از برشمردن برخی مشکلات پرسپولیس گفت که باشگاه توجهی به هشدارهای قبلی او نکرده است و به همین دلیل از پرسپولیس می‌رود. گل‌محمدی حتی برای فردی که به جای او می‌آید هم آرزوی موفقیت کرد.استعفای گل‌محمدی از این جهت عجیب بود که پرسپولیس در ماه اخیر نسبت به دو ماه گذشته هم نتایج بهتری می‌گرفت و هم نمایش‌‌های بهتری داشت. ضمن این که به گفته رضا درویش، او حتی لیست بازیکنان مد نظرش برای نیم‌فصل دوم را هم به باشگاه داده بود.با این که این استعفا غیر منتظره بود اما شباهت‌های زیادی با 6 استعفای قبلی او در پرسپولیس داشت. بله! درست خواندید. این استعفای یحیی هفتمین استفای یحیی در دوران سرمربیگری‌‌اش در پرسپولیس است.اولین استعفای یحیی مربوط به اولین دوره مربیگری‌اش در پرسپولیس است که در اردیبهشت سال 1392 به پایان رسید. بعد از شکست تلخ پرسپولیس در جام حذفی مقابل سپاهان، مهدی مهدوی‌کیا و علی کریمی با چشمانی اشکبار از فوتبال خداحافظی کردند. هواداران پرسپولیس یحیی را مقصر این اتفاق قلمداد کردند و فردای آن روز یحیی در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه 90 روی آنتن زنده استعفا داد.

یحیی در دی ماه 1398 و در نیم فصل لیگ نوزدهم جایگزین گابریل کالدرون شد. او با مهدی رسول‌پناه مدیر عامل وقت پرسپولیس دچار مشکلات زیادی شد. این مشکلات حل نشد و گل‌محمدی چند روز مانده به شروع لیگ قهرمانان آسیا استعفا داد. اما با تغییرات در باشگاه و آمدن جعفر سمیعی یحیی دوباره برگشت.استعفای بعدی یحیی بعد از ناکامی در دربی جام حذفی در سال 1399 رخ داد. پرسپولیس در ضربات پنالتی به استقلال باخت و یحیی در نشست خبر بعد از بازی، مدعی شد که وزارت ورزش و مدیران پرسپولیس می‌خواهند به او و به تیم ضربه بزنند. گل‌محمدی گفت با این شرایط دیگر نمی‌تواند کار کند اما کمی بعد دوباره به کارش در پرسپولیس ادامه داد. در روز 25 دی 1400 نوبت به استعفای چهارم یحیی رسید. تنها 3 روز قبل از این استعفا رضا درویش جای مجید صدری را در پرسپولیس گرفته بود. اما یحیی در اعتراض به عملی نشدن وعده‌های مدیران قبلی استعفا داد. اما پس از جلسه با درویش دوباره به تیم برگشت.

یک بار دیگر پیروز نشدن در دربی یحیی را به سمت استعفا سوق داد. بعد از تساوی در دربی برگشت لیگ بیست و یکم پرسپولیس شانس قهرمانی در لیگ را از دست رفته می‌دید. او پس از درگیری شدید با سید مهدی سید علی داور دربی یک مصاحبه اعتراضی شدیداللحن انجام داد و کمی بعد در یک استوری در صفحه شخصی خودش نوشت: «خداحافظ». پس از این اقدام از تهران خارج شد و خودش را از دسترس خارج کرد. اما کمی بعد و پس از تماس درویش دوباره به تمرینات پرسپولیس برگشت. یحیی گل محمدی پیش از شروع فصل جدید لیگ برتر گلایه‌های زیادی از مدیریت باشگاه انجام داد. با این حال به کارش در تیم ادامه داد. اما قبل از اولین تعطیلی لیگ به خاطر فیفادی استعفا داد و به دوبی رفت. با این وجود پس از بازگشت به تهران دوباره با مدیران باشگاه جلسه گذاشت و به تیم برگشت. این ششمین استعفای یحیی بود. بعد از توقف پرسپولیس مقابل مس هم شاهد هفتمین و آخرین استعفای یحیی بودیم. به جز اولین استعفا که حدود 10 سال پیش انجام شد و بازگشتی نداشت یحیی پس از بقیه استعفاهایش به تیم برگشته است. برای همین خیلی‌ها استعفاهای او را جدی نمی‌گیرند. حالا باید سرنوشت آخرین استعفای او چه خواهد شد. خداحافظی یا بازگشت دوباره؟

ت ت
کدخبر: 194860 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها