فتوا علیه سیدمحمد خاتمی به روایت آیت الله هاشمی

مؤتلفه هنوز در مورد حمایت از کسی تصمیمی نگرفته و گویا در قم تلاشی هست که از بعضی مراجع علیه آقای [سید محمد] خاتمی فتوا بگیرند و معتقد است رأی آقای خاتمی خیلی کمتر از دوره سابق است.

فتوا علیه سیدمحمد خاتمی به روایت آیت الله هاشمی

به گزارش منیبان، در خاطرات ۲۲ اردیبهشت سال ۸۰ آیت الله هاشمی آمده است؛

دکتر [عبدالله] جاسبی، [رییس دانشگاه آزاد اسلامی] آمد.گفت، برنامه‌ریزی وسیعی برای تبلیغات انتخابات کرده و امیدوار به رأی زیاد است؛ برخلاف نظر ناظران وگفت، احمد توکلی، به خاطر مطرح‌ کردن جمهوری دوم، مورد انتقاد نیروهای انقلابی قرارگرفته و برای هزینه‌های انتخابات، احتیاج به وام دارد.

آقای مجید عباسپور، [مشاور فنی رییس‌جمهور و رییس مرکز تحقیقات و مطالعات محیط زیست و انرژی] آمد. وضع صنایع ویژه را گفت و در مورد انتخابات سئوالاتی داشت. آقای حمزه کرمی، نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس از کرمانشاه آمد.گویا شورای نگهبان، صلاحیت او را قبول ندارد؛ استمدادکرد.از [حزب] کارگزاران [سازندگی] است. در تبلیغات انتخابات، مطالبی گفته که مورد اعتراض شورای نگهبان است.

آقای [اسدالله] بادامچیان، [دبیر سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی] آمد.در مورد انتخابات [ریاست‌ جمهوری] و بعد از انتخابات، سئوالات و پیشنهادهایی داشت. او هم از اظهارات احمد توکلی، [نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری]، ابراز ناراحتی کرد وگفت، مؤتلفه هنوز در مورد حمایت از کسی تصمیمی نگرفته و گویا در قم تلاشی هست که از بعضی مراجع علیه آقای [سید محمد] خاتمی فتوا بگیرند و معتقد است رأی آقای خاتمی خیلی کمتر از دوره سابق است.

عصر آقای [محمد اسماعیل] کراچیان، [عضو هیأت امنای سازمان گسترش و نوسازی صنایع] آمد. نامزد انتخابات شده و نگران است، شورای نگهبان به خاطر عدم‌شهرت او را رد کند؛ استمداد کرد. معتقد است، رأی تکنوکرات‌ها از او است. آقای [حسین] محلوجی، [معاون اجرایی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام] آمد.گفت، ناظران در مورد انگیزه نامزد شدن آقای [علی] شمخانی، [وزیر دفاع]، تردید دارند و بعضی‌ها فکر می‌کنند، با خواست دوم خردادی‌ها آمده و بعضی او را مستقل می‌دانند. برای تأسیس بانک غیردولتی، با همکاری آقایان [غلامحسین] کرباسچی و [محمدرضا] بهزادیان مشورت‌ کرد. گفتم، بعید است موفق شوند. پیشنهاد داشت از حالا باید برای دوره بعد ریاست‌ جمهوری، فکری بشود.

آقایان سیدجعفر شبیری، [رییس شعبه ۱۱ دیوان عالی‌ کشور] و [محمد هادی] عبدخدایی، [سفیر ایران در واتیکان] آمدند؛ با اظهار نگرانی از وضع اقتصادی و فرهنگی کشور، از من خواستند که اقدامی بکنم. آقای عبد خدایی، شرحی از مشکلات عمیق نساجی‌ها را داد.از سمپاشی‌های دوم خردادی‌ها و چپی‌ها، با هماهنگی ضد انقلاب، علیه من در انتخابات گذشته [مجلس ششم]، انتقاد شدید داشتند.

ت ت
کدخبر: 214447 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها