در خاطرات آیت الله هاشمی آمده است؛

ابراز تأسف خاتمی از بازداشت های اخیر فعالان ملی، مذهبی

آیت الله هاشمی در خاطراتش نوشته است: آقاى [سیدمحمد] خاتمى، [رییس‌جمهور]، از بازداشت‌هاى اخیر [فعالان ملی‌مذهبی]، ابراز تأسف‌کرده و رسانه‌هاى غربى، سروصداى زیادى در این خصوص به عنوان مخالفت با قوه قضاییه و حتى رهبرى راه انداخته‌اند و رسانه‌هاى جنبى نیز بهره‌بردارى مى‌کنند.

ابراز تأسف خاتمی از بازداشت های اخیر فعالان ملی، مذهبی
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان، در بخشی از خاطرات آیت الله هاشمی در تاریخ دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۸۰ آمده است:

آقاى [سیدمحمد] خاتمى، [رییس‌جمهور]، از بازداشت‌هاى اخیر [فعالان ملی‌مذهبی]، ابراز تأسف‌کرده و رسانه‌هاى غربى، سروصداى زیادى در این خصوص به عنوان مخالفت با قوه قضاییه و حتى رهبرى راه انداخته‌اند و رسانه‌هاى جنبى نیز بهره‌بردارى مى‌کنند.  

آقاى [محمدرضا] رحیمى، استاندار سابق کردستان آمد و گفت، انتظار اکثر نیروهاى مخلص انقلاب این است که شما نامزد بشوید و نظرشان این است که شما مى‌توانید کشور را اداره کنید. گفتم، مصمم هستم که نپذیرم؛ به همان ادله‌اى که قبلاً گفته‌ام. از ضعف‌هاى [آقای عبدلله رمضان‌زاده]، استاندار کردستان و تخلفات او گفت.  

آقاى [محمد محمدی] رى‌شهرى، [نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی] آمد. گفت، امسال اعتراض از سوى حجاج در امر اقامت و ترابرى زیاد بود؛ شاید به خاطر اینکه اکثر آنها از ثبت‌نام گروه‌هاى جدید هستند.از وضع کشور، ابراز نگرانى‌کرد.آقاى دکتر [محمدمهدی] مظاهرى، مدیرمسئول روزنامه جوان آمد.دربارة انتخابات و برنامه‌هاى روزنامه و جناح خودشان مشورت‌کرد وگفت،مدیران هشت روزنامه، جلسه هفتگى براى هماهنگى دارند. تقاضاى مصاحبه دارد. 

عصر دکتر [حسن] حبیبى، [معاون اول رییس‌جمهور] آمد.اظهار خستگى‌کرد وگفت، بنا ندارد در دوره آینده، سمت معاونت اول را بپذیرد و از بازداشت جمعى از ملى مذهبى‌ها هم انتقاد داشت. از من خواست که شفاعت کنم. از فراوانى اختلاف و اصطکاک در دولت گفت که کار هماهنگى او را مشکل مى‌کند.  

اختلاف آمریکا و چین باقى است. لحن‌ها بر سر هواپیما تُندتر مى‌شود. گویا [جرج] بوش، [رییس‌جمهور آمریکا]، حاضر شده به بیوه خلبان چینى، نامه بنویسد و تسلیت بگوید و چین کافى نمى‌داند.

پایگاه اطلاع رسانی خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی 

ت ت
کدخبر: 208885 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها