اعلام تازه ترین تصمیم مهم درباره امتحانات نهایی دانش‌آموزان

سرپرست سازمان ملی سنجش گفت: در سال‌های آینده امتحانات نهایی وزارت آموزش و پرورش ذیل طراحی و مدیریت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور است.

اعلام تازه ترین تصمیم مهم درباره امتحانات نهایی دانش‌آموزان

به گزارش منیبان به نقل از فرارو،عبدالرسول پورعباس سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور درباره وضعیت برگزاری امتحانات نهایی از طراحی سوالات تا اجرا و تصحیح آن از سال آینده گفت: سازمان سنجش از گذشته در تعامل با وزارت آموزش و پرورش به آن‌ها کمک می‌کرده است و در سال ۱۴۰۳ مسئولیت برگزاری امتحانات نهایی با وزارت آموزش و پرورش است و تغییری نداریم.

وی افزود: جلسه‌ای را با وزارت آموزش و پرورش برگزار خواهیم کرد تا در حوزه نظارت و اجرای امتحانات نهایی سال ۱۴۰۳ به این وزارتخانه کمک کنیم.

پورعباس ادامه داد: در سال‌های آینده امتحانات نهایی وزارت آموزش و پرورش ذیل طراحی و مدیریت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور است. البته برای طراحی روش‌های اجرا با وزارت آموزش و پرورش تعامل خواهیم داشت، اما مسئولیت برگزاری امتحانات نهایی به طور کامل بر عهده سازمان ملی سنجش است.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور بیان کرد: برای برگزاری آزمون استاندارد موارد مختلفی همچون آزمون‌سازی، اجرا و تصحیح را داریم و برای همه آن‌ها برنامه‌ریزی خواهیم کرد. حتی ممکن است در رشته‌هایی که رقابت میان داوطلبان زیاد است، مدل طراحی سوالات متفاوت با رشته‌هایی باشد که رقابت در آن‌ها سنگین نیست.

ت ت
کدخبر: 214732 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها