رکوردهایی که در لیگ بیست‌و‌یک شکسته شد/پیرترین و جنجالی‌ترین دوره لیگ

در پایان لیگ بیست‌و‌یکم رکوردهایی که در تاریخ این مسابقات شکسته شد مرور شده است.

رکوردهایی که در لیگ بیست‌و‌یک شکسته شد/پیرترین و جنجالی‌ترین دوره لیگ
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان، لیگ بیست‌و‌یکم در برخی از شاخص‌های آماری، لیگ منحصر به فردی بود و رکوردهای بی‌نظیری ثبت شد. این فصل از لیگ، علاوه براینکه بسیار کم‌گل بود. دیدارهای زیادی هم نتیجه آن توسط کمیته انضباطی اعلام شد. این فصل از لیگ از نظر میانگین سنی بازیکنان، مسن‌ترین فصل از تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود.

لیگی که هر سال پیرتر می‌شود

میانگین سنی بازیکنان شاغل در لیگ برتر در اکثر ادوار حدود 26 سال بوده است. البته میانگین سنی در 5 دوره اول زیر 25 سال بود که این میانگین به تدریج زیاد شد. در لیگ بیستم، میانگین سنی لیگ به طور ناگهانی یک سال اضافه شد و برای اولین بار میانگین سنی لیگ به بالای 27 سال رسید. این افزایش سنی در این فصل هم ادامه پیدا کرد و میانگین سنی این فصل بازیکنان لیگ به 27.5 رسید.  نفت مسجدسلیمان با میانگین سنی 30.5 سال نه تنها پیرترین تیم این فصل از لیگ است بلکه مسن‌ترین تیم تاریخ لیگ برتر است.از 15 بازیکن مسن تاریخ لیگ برتر، 4 بازیکن در این فصل بازی کردند. جلال حسینی، محمدرضا خلعتبری، رضا خالقی‌فر و لوسیانو پریرا بیش از 38 سال و شش ماه دارند و در پیرتر شدن میانگین سنی لیگ نقش به سزایی داشتند.

7 بازی با رای کمیته انضباطی

در 20 دوره قبلی لیگ برتر، فقط 8 بازی سرنوشتش توسط کمیته انضباطی تعیین شد. این فصل از لیگ به تنهایی 7 بازی نتیجه‌اش را کمیته انضباطی مشخص کرد و آمار این فصل تنها یک بازی از مجموع ادوار 20 دوره قبلی کمتر دارد. پرونده جنجالی گل‌گهر نقش به سزایی در این آمار داشت که 3 بازی این تیم به دلیل استفاده غیر قانونی اریک باگناما مهاجم گابنی 3 بر صفر اعلام شد. بازی تراکتور- پرسپولیس هم به دلیل سنگ‌پرانی تماشاگران نیمه‌کاره متوقف باقی ماند تا پرسپولیس 3-0 برنده اعلام شود. 3 بازی دیگر اصلاً برگزار نشد. دیدار مس رفسنجان- پدیده، نساجی- تراکتور و صنعت نفت- هوادار این بازی‌ها هستند. در مجموع 3 درصد بازی‌های این فصل سرنوشتس در زمین بازی تعیین نشد که آمار عجیبی محسوب می‌شود.

ت ت
کدخبر: 89867 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها