افشاگری از مرگ مشکوک تختی پس از سال‌ها /قتل یا خودکشی؟

محمدرضا طالقانی رئیس اسبق فدراسیون کشتی در گفتگو با برنامه تلویزیونی از مرگ رازآلود جهان‌ پهلوان تختی گفت: خانم شهلا توکلی (همسر غلامرضا تختی) اسطوره است چهلُ نه سال حرفی نزدُ سکوت کرد تهمت شنید.

افشاگری از مرگ مشکوک تختی پس از سال‌ها /قتل یا خودکشی؟
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان ؛  شادروان غلامرضا تختی، مردی بی مثال در ورزش ایران است. درگذشت او از همان لحظه ای که این خبر از پایین شهر تا بالای شهر تهران دهان به دهان چرخید تا امروز برای خیلی ها رازآلود است.

پس از گذشت سال ها از مرگ تختی اما این روزها راحت تر در این باره سخن گفته می شود. حرف های محمدرضا طالقانی رئیس اسبق فدراسیون کشتی در این باره جالب است. بخش هایی از این مصاحبه را بخوانید:

*من از رفقا و پسران ایشان شنیدم و وصیتنامه ایشان را دیدم و همه دوستان هم گفته اند که آقا تختی خودش را کشته است. آن چه در فیلم اولی که برای او ساختند و جلب توجه نکرد به خاطر این که مردم دوست نداشتند بدانند پهلوانی که خودشان انتخاب کردند، لیوان بدهند و در آن زهر بریزند و با قاشق هم بزند و بخورد. اول انقلاب می‌گفتیم رژیم شاه آقا تختی را کشته است و الان بعد از ۴۲ سال دست او لیوان دادیم و در آن زهر بود که بهم بزند و بخورد. این به چه معنا است؟ این را مردم نپذیرفتند.

*برای ما چه فرقی می‌کند آقا تختی را کشتند یا خود را کشته است برای ما تختی اسطوره‌ای است که مرام و مردانگی او مانده که می‌گویم آقاتختی! برای من چه فرقی می‌کند او چطور فوت کرده است؟ برای من آن وجنات تختی، انسانیت و مردمی بودن تختی، کنار مردم بودن او باعث شده احترام بگذارم و مردم به او احترام بگذارند. اما اطرافیان او و حتی آقازاده ایشان وصیت‌نامه را در کتاب خود چاپ کرد.

*آقا تختی را از همه جا یعنی استادیوم‌ها به خاطر این که از طریقی می‌گفتند با شاه مخالفت کرده و از طریقی می‌گفتند، چون سمپات دکتر مصدق است، برخی می‌گفتند از او خواستند شهردار شود و نشده، نشانه مخالفت بود.

*دولت وقت خواسته بود آقا تختی شهردار شود. آقا تختی هم گفته بود من کشتی گیر هستم و بلد نیستم کار شهرداری کنم. همان حرفی که من در اوایل انقلاب بیان کردم که دوست ندارم و آقا تختی از مردم جدا نشد و شهرداری را قبول نشد. جاهای دیگری هم به ایشان گفته بودند و همیشه کنار مردم و با مردم بود. امسال هیچ کسی را دعوت نکردند. من در تلویزیون بودم و گفتم مردم به سر خاک می‌آیند حتی اگر کسی دعوت نکند. از همه سال‌ها نیز بیشتر آمدند. این نشان می‌دهد مردم خودشان پهلوان‌های خود را انتخاب می‌کنند و آقای تختی را مردم انتخاب کردند.

تختی

*همسر آقا تختی برای خودش اسطوره ای بود. شوهری همچون تختی داشت و ۴۹ سال هم گذشته و تهمت هم شنیده است، هیچ وقت حرف نزده است. در روزنامه همشهری گفته بود من با دو نفر صحبت کردم. یکی با رسول خادم بخاطر برنامه‌ای در وزارت کشور گذاشت و اسم آقای تختی و همسر ایشان را آورد و به مردم گفت شهلا توکلی زن تختی است و یکبار هم به من در بیمارستان گفت. ۴۹ سال با کسی همچون تختی صحبت کردید و بهترین آدم‌ها بعد از آن خواستند با او ازدواج کنند و یک کلمه حرف نزده که به دلیل عظمت تختی بود، این اسطوره نیست؟ زنی که زن تختی باشد و حرف نزند؟

ت ت
کدخبر: 213829 تاریخ انتشار
منبع خبر ورزشی
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها