زن‌ستیزی به سبک تاج؛ فدراسیونی بدون نایب‌رئیس زنان

11 روز از بلاتصدی‌شدن کرسی نایب‌رئیس زنان فدراسیون فوتبال می‌گذرد و همچنان مهدی تاج به سراغ انتخاب جانشین او نرفته است.

زن‌ستیزی به سبک تاج؛ فدراسیونی بدون نایب‌رئیس زنان
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان، فدراسیون فوتبال در روزهای پایانی سال 1402 مجمع عمومی خود را برگزار کرد که در این مجمع به نظر می‌رسید که قرار است بعد از حدود 3 سال چشم‌انتظاری، سرانجام ساختار هیات‌رئیسه تکمیل شود. در حالی‌که حدود یک‌سال از فعالیت مریم منظمی در قامت سرپرست نایب‌رئیسی زنان فدراسیون فوتبال می‌گذشت، او در مجمع اخیر فدراسیون فوتبال به عنوان گزینه اصلی نایب‌رئیسی زنان از سوی مهدی تاج به مجمع معرفی شد و تاج امید داشت که بتواند از مجمع برای نایب‌رئیس موردنظرش رأی اعتماد بگیرد.

منظمی که در طول حدود یک‌سال فعالیتش نتوانست تغییرات ملموس و چشمگیری را در حوزه زنان ایجاد کند و با وجود شرایط بحرانی، تصمیم به عدم تغییر و تحولات در ساختار حوزه زنان گرفت، با شوک بزرگی مواجه شد و اعضای مجمع به او رأی اعتماد ندادند؛ به‌طوری‌که از 70 نفر اعضای مجمع، تنها 34 نفر به نایب‌رئیس‌شدن مریم منظمی رأی دادند و همین مسئله باعث شد تا او نتواند حدنصاب 50 درصد آرای مجمع به‌علاوه یک رأی را به‌دست آورد و در قامت نایب‌رئیس زنان فدراسیون فوتبال معرفی نشد.

روزهای سرنوشت فوتبال و فوتسال زنان و سکوت تاج!

مهدی تاج طبق اساسنامه، مکلف بود که بعد از عدم انتخاب مریم منظمی به عنوان نایب‌رئیس زنان، سرپرست جدیدی را معرفی کند تا در مجمع بعدی، نسبت به انتخاب سرپرست جدید در نقش نایب‌رئیس زنان تصمیم‌گیری شود. با وجود گذشت 11 روز از رأی عدم اعتماد اعضای مجمع به مریم منظمی، همچنان مهدی تاج درباره حوزه زنان تصمیم‌گیری نکرده است؛ آن‌هم در حالی‌که سالی سرنوشت‌ساز در انتظار فوتبال و فوتسال زنان ایران بوده و روزهای مهمی در عرصه رقابت‌های آسیایی و جهانی در پیش است.

لابی‌های جنجالی برای یک تصمیمِ فوق‌جنجالی!

مریم منظمی از کارمندان وزارت ورزش‌وجوانان بود که در فدراسیون فوتبال مامور به خدمت شد و حالا گفته می‌شود که با فشار نهادهای بالادستی، اعضای مجمع به دنبال آن هستند تا مصوبه مجمع اخیر را وتو کنند و منظمی را به ساختار مدیریت فدراسیون بازگردانند. در این زمینه، نامه‌نگاری‌ها با هدایت ممبینی که در نقش دبیرکل فدراسیون فوتبال و دبیر مجمع فعالیت می‌کند هم انجام شده اما با وجود مکاتبات به‌ثبت رسیده، با توجه حضور ناظر (AFC) در مجمع اخیر، امکان تغییر مصوبه وجود ندارد و راه بازگشتی برای منظمی به فدراسیون فوتبال نیست.

بی‌توجهی ناتمام آقای رئیس به حوزه زنان

تاج دوره جدید مدیریت خود را در حالی آغاز کرد که شهره موسوی، نایب‌رئیس پیشین فدراسیون فوتبال پیش از شروع دوره مدیریت مهدی تاج، درگیر حواشی مرتبط با فعالیت‌های غیرفوتبالی خود شده بود و همین مسئله باعث شد تا حدود 11 ماه حوزه زنان بلاتکلیف باشد و بعد از 11 ماه بلاتکلیفی هم مریم منظمی در کسوت سرپرست نایب‌رئیسی زنان خود را آغاز کرد که دوره سرپرستی او هم یک‌ساله بود و نتوانست از مجمع رأی اعتماد بگیرد و به کار خود در ساختمان سئول ادامه بدهد.

مدیر فوتبالی، حداقل خواسته زنان از تاج

مهدی تاج در دوره قبلی مدیریتش بر فدراسیون فوتبال هم کمترین توجه را به حوزه مدیریت زنان داشت و به نظر می‌رسد که این رویه در دوره جدید هم در حال تکرار است. جالب آنکه منظمی در حالی در نقش سرپرست نایب‌رئیس زنان فدراسیون فوتبال انتخاب شد که او هیچ سبقه مدیریت فوتبالی و فوتسالی نداشت! حالا جامعه فوتبال و فوتسال زنان نگران از تکرار یک انتخاب اشتباه است؛ همان‌طور که در دوره قبلی مدیریت مهدی تاج، لیلا صوفی‌زاده به قدرت رسید و روزهای ناموفقی را در فدراسیون فوتبال گذراند. باید دید برای گذر از روزهای بحرانی، آیا رئیس فدراسیون فوتبال سرانجام به سراغ انتخاب چهره‌ای مقبول میان جامعه فوتبال و فوتسال زنان می‌رود یا انتخاب‌های غیراصولی ادامه خواهد داشت. نکته مهم دیگر اینکه بعد از 11 روز بلاتصدی‌بودن کرسی نایب‌رئیسی زنان، مشخص نیست مهدی تاج تا چه زمانی می‌خواهد به این بلاتکلیفی ادامه بدهد و سرپرست جدید را انتخاب نکند!

ت ت
کدخبر: 206765 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها