سلمانی و مرور 3 سال کابوس‌وار پس از پدیده شدن

یاسین خیلی فرصت خودنمایی برای پرسپولیسی‌ها را پیدا نکرد، اما همان چند مسابقه هم برای دلبری این بازیکن مستعد فوتبال ایران کافی بود.

سلمانی و مرور 3 سال کابوس‌وار پس از پدیده شدن
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان، یاسین سلمانی را وقتی شناختیم که با شماره 6 در تیم نوجوانان ایران که هدایت آن برعهده سیروس پورموسوی بود، نبض بازی را در اختیار می‌گرفت و تیم را با هوشمندانه به پیش می‌برد. در همان برهه امیر قلعه‌نویی او را از آکادمی سپاهان فراخوانده بود و در پنجره تابستانی لیگ نوزدهم به لیست بزرگسالان سپاهان اضافه شد. اما در این فصل که با شیوع ویروس کرونا یکی از عجیب‌ترین سال‌های تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران به شمار می‌رود، سپاهان پس از پشت سر گذاشتن یک نیم فصل خوب رفته رفته دچار بحران شد و سرانجام با اولین و آخرین استعفای سرمربی فعلی تیم ملی در دوران مربیگری‌‌اش، سهیمه آسیایی از دست رفت و فرصتی هم به یاسین نرسید.حضور محرم بهترین اتفاق ممکن برای یاسین سلمانی بود. محرم که بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال دلتنگ بازگشت او و اندیشه‌هایش به فوتبال ایران هستند، رفته‌رفته یاسین را به بازیکنان مورد نظرش اضافه کرد. سلمانی در 19 سالگی از هفته‌های پایان نیم فصل اول لیگ بیستم به اندیشه‌های نویدکیا اضافه شد و وقتی فصل تمام شد، او به عنوان ستاره سپاهان و پدیده لیگ شناخته شد و در 17 مسابقه و 701 دقیقه حضور موفق به ثبت 4 مقابل شهرخودرو، مس رفسنجان، تراکتور و ذوب‌آهن شده بود.

لیگ بیست و یکم برای یاسین احتمالا اگر در اردوی تیم المپیک نبود، خوب شروع می‌شد. او شماره 10 و کاپیتان تیمی بود که قرار بود مهدی مهدوی‌کیا آن را به پاریس ببرد و وظیفه خود در صعود از مرحله اول را هم به خوبی ایفا کرد، اما دیر به اردوی سپاهان اضافه شد، تا هفته‌های ابتدایی را از دست بدهد. او  در نیم فصل اول لیگ بیستم مقابل صنعت نفت بار دیگر ضمن بازپس‌گیری جایگاه خود در سپاهان پرستاره، زننده تک گل تیمش هم شد، اما در هفته یازدهم در جریان شکست 2 بر یک مقابل پیکان مصدوم شد و تا انتهای فصل دیگر نتوانست به فرم ایده‌آل بازگردد.

سومین فصل حضور یاسین در اردوی سپاهان درخشان آغاز شد. او در مصاف با استقلال و نساجی پایه‌گذار 6 امتیاز برای مورایس و طلایی‌پوشان اصفهانی بود و اگرچه در مصاف با فولاد خوزستان اشتباهی داشت که سبب شکست سپاهان در ورزشگاه فولادشهر شد، اما سرمربی پرتغالی شیفته او و توانایی‌هایش بود و فقط مصدومیت و درگیری با باشگاه برای تمدید قرارداد می‌توانست در لیگ بیست و سوم جلوی شروع درخشانی که داشت را بگیرد.تصمیم سلمانی برای پیوستن به پرسپولیس پیش از آنکه فصل گذشته تمام شود، نهایی شده بود و به همین دلیل او در نیم فصل دوم با خشم باشگاه اصفهانی مواجه شد و با وجود رهایی از مصدومیتی که در مصاف با تراکتور نصیبش شده بود، فرصت زیادی پیدا نمی‌کرد. یاسین پرسپولیس را انتخاب کرده بود و فقط یک پیشنهاد جذاب خارجی می‌توانست این انتخاب را عوض کند.

سرانجام پس از چندین ماه حدس و گمانه‌زنی خبر عقد قرارداد سلمانی با پرسپولیس منتشر شد. 36 دقیقه حضور در لیگ و دو مسابقه آسیایی کافی بود تا هواداران پرسپولیس متوجه شوند که چه جواهری جذب تیم‌شان شده، اما کابوس 2 سال اخیر انگار قرار نبود دست از سر ستاره آینده‌دار فوتبال ایران بردارد و چمن آزادی که در بازی با النصر مهدی ترابی را قربانی کرده بود، یکبار دیگر بازیکنان ایرانی را سلاخی کرد و این بار یاسین را در اوج آمادگی یکسال دیگر از دایره فوتبال ایران دور کرد! حالا وقتی یاسین در فرم آیده‌آل به فوتبال ایران بازگردد، 22 ساله شده. این یعنی پس از درخشش در لیگ بیستم زیر نظر محرم نویدکیا، 3 سال تلخ پیش‌روی این ستاره آینده‌دار فوتبال ایران قرار گرفته. سه سالی که تجربیاتش می‌تواند به یاسین در بازگشت به مسیر حرفه‌ای کمک کند. این موضوع را هم از یاد نبریم که برخلاف خیلی از ستاره‌های گذشته فوتبال ایران یاسین در سن و سال بسیار خوبی چهره شد و چند ماه بعد در آستانه 22 سالگی و در شرایطی که در اوج پختگی و آمادگی قرار دارد، می‌تواند به فوتبال و مستطیل سبز بازگردد.

ت ت
کدخبر: 181008 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها