بورل خبر داد؛

توافق ایران و آمریکا برای ادامه مذاکرات/ هدف از سفر من شکست بن بست مذاکرات است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: مذاکرات برجام را در روزهای آتی از سر می گیریم یعنی فورا و به سرعت.

توافق ایران و آمریکا برای ادامه مذاکرات/ هدف از سفر من شکست بن بست مذاکرات است
بیشتر بخوانید:

به گزارش خبرنگار سیاسی مُنیبان،  جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز ( شنبه 4 تیرماه) در نشست مشترک خبری با وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مذاکرات برجام را در روزهای آتی از سر می گیریم یعنی فورا و به سرعت. این بن بست را می شکنیم و تنش ها را متوقف می کنیم. برای من مهم بود که امروز اینجا باشم. من همیشه از میزبانی شما نفع بردم. جلسات دیگری در ایران خواهم داشت. تصمیم گرفتیم و مذاکره از سر گرفته می شود این تصمیم در تهران و واشنگتن اتخاذ شد. مذاکره ادامه خواهد داشت و تیم من به عنوان تسهیل کننده در آنجا خواهند بود.

وی افزود: سفر من یک هدف دارد و آن هم شکست بن بست مذاکرات است و می خواهیم تنش را کم کنیم. در ماه مارس پیشنهاداتی را مطرح کردیم و قرار بود، ایران و آمریکا به سوالات پاسخ بدهند. قرار شد اندکی مذاکره را متوقف کنیم قرار نبود که سه ماه وقفه در مذاکرات ایجاد شود.

بورل ادامه داد: ایران پتانسیل فراوانی در حوزه انرژی دارد. من دوباره به ایران می آیم. امروز بیشتر درباره برجام حرف زدیم دفعه بعد می خواهم درباره اتحادیه اروپا و ایران صحبت کنم. پتانسیل عظیمی در تجارت نفت و گاز با ایران وجود دارد. ما و‌ شما بازار بزرگی هستیم و اقتصادهای ما می توانند همدیگر را تکمیل کنند. تحریم های آمریکا باید برداشته شود تا ایران به منافع اقتصادی برسد. مسایل کنسولی مورد نگرانی دو طرف هست و باید برای حل ان به مذاکره ادامه بدهیم. امروز جلسه مثبتی داشتیم و مذاکرات در روزهای اتی از سر گرفته میشود.

ت ت
کدخبر: 92294 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها