در غزه؛

یک زندانی امنیتی فرار کرد

جنبش اسلامی حماس از فرار یک زندانی امنیتی خطرناک و متهم به جاسوسی برای اسرائیل از زندان غزه خبر داد، در همین حال ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد مظنونی را دستگیر کرده که تلاش داشت از حصار مرزی غزه با اراضی اشغالی بگذرد.

یک زندانی امنیتی فرار کرد
بیشتر بخوانید:

به گزارش مُنیبان از روسیا الیوم، جنبش اسلامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد، "عبدالکریم شعبان ابوعوده"، یکی از فرماندهان ارشد گردان‌های عزالدین قسام، متهم به جاسوسی برای رژیم صهیونیستی، از زندان غزه فرار کرده است. 

در این بیانیه بدون اشاره به چگونگی و کیفیت فرار این زندانی امنیتی، آمده است که جنبش تمام تدابیر امنیت لازم را در این زمینه اتخاذ کرده است.

حماس به دنبال فرار این زندانی امنیتی چندین پست ایست‌ بازرسی در غزه خصوصا در نزدیکی مرز با اسرائیل راه‌اندازی کرده است.

به گفته منابع نزدیک به جنبش حماس، انتظار می‌رود که ابوعوده، به اراضی اشغالی فرار کند. 

نیروهای حماس در غزه همچنین عکس‌های این زندانی فراری را در شبکه‌های اجتماعی پخش کردند و از فلسطینی‌ها خواستند هر گونه اطلاعاتی درباره او را گزارش کنند.

حماس، ابوعوده را در سال ۲۰۱۹ به ظن نقشه برداری از تونل‌های زیرزمینی با دستگاه ردیابی که از اسرائیلی‌ها به دست آورده بود، دستگیر کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با خبر فرار این زندانی، در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک مظنون را هنگامی که در تلاش برای عبور از حصار امنیتی بین شمال نوار غزه و اسرائیل بود، دستگیر کرده است.

در این بیانیه آمده است که مظنون دستگیر شده حامل هیچ گونه سلاح و مهماتی نبود و برای تحقیقات و بازرسی بیشتر او را به مکان دیگری منتقل کردند.

با این حال در این بیانیه توضیح داده نشده است که مظنون دستگیر شده توسط نیروهای مرزی رژیم صهیونیستی، آیا همان زندانی فراری از غزه است یا خیر.

یک روزنامه عبری زبان در این باره نوشت: اسرائیل در گذشته موفق شده فعالان حماس را که در نوار غزه بازداشت شده و در آنجا مورد بازجویی قرار گرفته بودند، به دست آورد و مشخص شد که آنها بخشی از سیستم برنامه ریزی و عملیات حفر تونل هستند.

این روزنامه افزود: اطلاعات امنیتی زیادی به لطف این افراد در گذشته به اسرائیل رسیده است، در حالی که رهبری جبهه جنوبی اسرائیل اکنون شناخت بیشتری از ماهیت این عرصه دارد و شاید اطلاعاتی که از غزه می‌رسد دیگر ارزش چندانی نداشته باشد.

ت ت
کدخبر: 63974 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    هزار روز از آغاز دولت سیدابراهیم رئیسی گذشت، آیا رئیس جمهور توانسته در این هزار روز به وعده هایی که در انتخابات 1400 داده بود عمل کند؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها