موفقیت جدید کرونایی چین/ داروی ضد کرونا جواب داد!+جزییات

محققان چینی در یک کنفرانس دانشگاهی از موفقیت آمیز بودن نتایج ۲ داروی ضدکرونا در مطالعات و آزمایش های بالینی خبر دادند.

موفقیت جدید کرونایی چین/ داروی ضد کرونا جواب داد!+جزییات
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان؛ از روزنامه « استریتس تایمز » سنگاپور، پروفسور « ژانگ لینکی » از دانشگاه پزشکی « تسینگهوآ » در کنفرانسی اعلام کرد: پیشرفت های درمان آنتی بادی های مونوکلونال BRII-۱۹۶  و BRII-۱۹۸ نشانگر کارایی و موثربودن تا ۷۸ درصد در جلوگیری از بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر بر اثر کرونا میان گروه های پرخطر در مرحله آخر آزمایش های بالینی بوده است. 

برپایه این گزارش، این درمان به صورت مشترک توسط تیم « تسینگهوآ » و بیمارستان « شنزهن » در استان « گوآنگ دانگ » با همکاری شرکت بیوتک « بی آر آی آی بیوساینس » انجام شده است. 

پروفسور « ژانگ لینکی » در مصاحبه با خبرنگاران گفت: محققان ابتدا چندین هزار آنتی بادی مونوکلونال را از بیماران گرفتند و جدا کردند. آنگاه ده ها مورد توانایی خنثی سازی ویروس را به شکلی قوی و در طیفی وسیع نشان دادند. سپس محققان جفتی از آنتی بادی هایی را که در موارد جهش یافته ویروس تاثیرات ضدویروسی را پوشش می دادند شناسایی کردند و در ترکیبی از آنها استفاده کردند. 

او در ادامه اضافه کرد: این آزمایش بالینی از ماه آوریل وارد مرحله آخر خود شده و  همزمان در موسسه ملی سلامت در آمریکا آزمایش های کنترل پلاسبو ( گروهی که دارونما دریافت می کنند ) نیز در جریان است. 

به گفته پروفسور « ژانگ لینکی »، کارایی  و موثر بودن این دارو در ۴ قاره، ۶  کشور و در ۱۱۱ تحقیق بالینی با حضور مردمی از  نژاد های مختلف و در جریان ظهور جهش های متعدد این ویروس مورد مطالعه قرار گرفته است. همزمان در اواسط آزمایش های بالینی، این دارو در چین نیز مورد استفاده قرار گرفت و از ماه مه برای بیش از ۸۰۰ بیمار به عنوان روش اضطراری درمان تجویز شده است. 

وی نتایج کارایی این دارو را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت کارشناسان بالینی و پزشکان پیشرفت های چشمگیری در بهبود سیستم ایمنی بیماران مشاهده کردند. 

اوایل ماه گذشته تیم تحقیقاتی درخواست مجوز اضطراری برای استفاده از این دارو را به سازمان غذا و داروی آمریکا فرستادند. آنها همچنین درخواست تائید برای استفاده مشروط در چین ارسال کردند.

درمان دیگر دارویی در چین توسط پروفسور « سانی شی ای »  و تیمش از دانشگاه پکن در مرکز ژنوم شناسی با استفاده از آنتی بادی های خنثی کننده ویروس کرونا  انجام شده است. این دارو بر پایه آنتی بادی DXP-۶۰۴ ساخته شده و تا کنون بر روی ۳۵ بیمار با میانگین سنی ۵۳  سال که علائم خفیف یا متوسط بیماری داشتند در بیمارستان « دیتان پکن » آزمایش شده است. پس از دریافت دارو ۱۵ روز طول می کشد تا تست وجود ویروس کرونا در بدن بیمار منفی شود که در مقایسه با بیمارانی که به ویروس جهش یافته دلتا مبتلا شدند و به طور متوسط ۲۶ روز در بیمارستان بستری بودند، زمان کوتاه تری برای بهبود است. 

به گفته مقامات رسمی، چین بر روی ۳ نوع درمان کار می کند تا از ورود ویروس به سلول جلوگیری کند و همانندسازی ویروس را مهار کرده و سیستم ایمنی را تنظیم کند. در کنار درمان های آنتی بادی، چین در ساختن قرص برای درمان کووید نیز پیشرفت هایی حاصل کرده است. 

ت ت
کدخبر: 50017 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها