روسیه اروپا را نگران کرد!+جزییات

اتحادیه اروپا اعلام کرد که تحرکات نظامی روسیه در مرز این کشور با اوکراین نسبتا نگران کننده است.

روسیه اروپا را نگران کرد!+جزییات
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان؛ از خبرگزاری فرانسه در مورد موضع اروپا نسبت به این مساله، درحالی است که آمریکا به تازگی در گزارشی مدعی احتمال حمله نظامی روسیه به اوکراین شده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز ادعاهای مقام های آمریکایی مبنی بر احتمال حمله نظامی مسکو به اوکراین را بی‌اساس خواند.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با تکرار ادعای حمایت قاطعانه از استقلال و حاکمیت ارضی اوکراین گفت که واشنگتن نگران فعالیت غیرمعمول روسیه در نزدیکی مرز اوکراین است.

وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با همتای اوکراینی خود در واشنگتن مدعی شد که  ما از نزدیک وضعیت را زیر نظر داریم. همانطور که پیشتر هم اعلام کردیم، هرگونه اقدام که باعث افزایش تنش ها شود، برای آمریکا نگران کننده است.

منطقه دونباس با ساکنان روس تبار در شرق اوکراین واقع شده است و از سال ۲۰۱۴ میلادی روس های این منطقه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تاسیس کرده و دولت های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده اند.

روسیه بارها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است اما کی یف مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم می کند و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می کند.  

بر اساس اطلاعات سازمان ملل، در مناقشه مسلحانه در منطقه دونباس بیش از ۱۳ هزار نفر اکثر غیرنظامی جان خود را ازدست دادند.

ت ت
کدخبر: 48493 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها