نظر جدید پوتین درباره تحریم‌ها+جزییات

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: شرایط نامطلوب خارجی مانند تحریم ها باید محرکی برای اتحاد جامعه اقتصادی اوراسیا و استفاده از پول ملی در تبادلات شود.

نظر جدید پوتین درباره تحریم‌ها+جزییات
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان؛ پوتین روز پنجشنبه در سومین همایش بین المللی زنان اورآسیا در سن پترزبورگ گفت: تحریم ها علیه کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، نه فقط برای اهداف اقتصادی بلکه برای ضربه زدن دولت های قانونی این کشورها بکار گرفته می شود و این تحریم ها باید محرکی برای اتحاد اقتصادی اوراسیا شود.

 رئیس جمهوری روسیه در ادامه سخنانش به رشد روابط اقتصادی و تجاری بین کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و همکاریهای اعضای این اتحادیه با کشورهای دیگر اشاره کرد. 

وی افزود: این شاخص ها به رغم تحریم های غیرقانونی اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا از سوی برخی کشورها بدست آمده است. 

در زمان حاضر روسیه و بلاروس دو عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا هدف تحریم های مالی و اقتصادی گسترده آمریکا و غرب قرار گرفته اند و صدها شرکت و سازمان های دولتی این کشورها در فهرست تحریم ها گنجانده شده اند.  

سومین همایش بین المللی زنان اورآسیا با عنوان «زنان: ماموریت جهانی در واقعیت جدید» با حضور هیاتی از نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی ایران در سنت پترزبورگ روسیه آغاز به کار کرده است.

به گزارش ایرنا، تقویت همکاری بین المللی به منظور ارتقای نقش زنان در دستیابی به اهداف توسعه پایدار و همچنین رویکردهای جدید برای حل مسائل جهانی در واقعیت های جدید از اهداف این همایش اعلام شده است.  موضوع اصلی سومین مجمع زنان اوراسیا به نقش زنان در ساختن آینده ای پایدار و امن اختصاص داده شده است.

 پوتین در بخش دیگری از سخنان خود به تعمیق روندهای همگرایی و همکاری در اتحادیه اقتصادی اوراسیا اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: به رغم برخی مشکلات مرتبط با همه گیری جهانی کرونا، روند همگرایی و همکاریهای ما ادامه دارد و تعمیق می یابد. 

رئیس جمهوری روسیه گفت: ما همه علاقه مند به توسعه مستمر اتحادیه اقتصادی اوراسیا هستیم و همکاری تنگاتنگ داریم و برای دستیابی به نتایج در عرصه های گوناگون تلاش می کنیم.

ویبا بیان اینکه در همه کشورهای عضو اوراسیا رشد اقتصادی شروع شده است، اظهار کرد: روسیه در شش ماه نخست سال ۲۰۲۱ رشد تولید ناخالص ملی به ۴.۸ درصد رسید. رشد تولیدات صنعتی در کل اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ۴.۴ درصد و رشد محصولات کشاورزی ۰.۶ درصد بود.

روسیه، قزاقستان، بلاروس، قرقیزستان و ارمنستان در سال ۲۰۰۰ اتحادیه اقتصادی اوراسیا را تشکیل دادند. در سال ۲۰۱۵، پس از ایجاد اتحادیه گمرکی، این اتحادیه اقتصادی جان تازه ای گرفت و اکنون خیلی از کشورها برای الحاق به آن درخواست داده اند. اتحادیه اوراسیا ۲۰ میلیون کیلومتر مربع مساحت و ۱۸۳ میلیون نفر جمعیت دارد. حجم تجارت کشورهای عضو هم رقم قابل توجهی است.

ت ت
کدخبر: 43862 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها