بایدن نقش اسرائیل را در تصمیم‌گیری درباره ایران کاهش داده است

«وانگ جین» دانشیار دانشگاه «شی ان» چین می گوید که علیرغم تعلیق اجرای پروتکل الحاقی توسط ایران، جو بایدن رییس جمهوری آمریکا نقش اسرائیل را نسبت به تصمیم گیری در مورد ایران کاهش داده است.

بایدن نقش اسرائیل را در تصمیم‌گیری درباره ایران کاهش داده است
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان؛ وانگ روز چهارشنبه در گفت‌وگو با تلویزیون "سی جی تی ان" چین افزود: اگرچه در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا، روابط اسرائیل و آمریکا بسیار نزدیک بود و همکاری خوبی با یکدیگر داشتند اما در دوران بایدن وضعیت چنین نیست.

وی تماس دیرهنگام بایدن با نتانیاهو را هم استدلالی بر کاهش نقش رژیم صهیونیستی در خاورمیانه از دیدگاه بایدن عنوان کرد و گفت: بایدن بعد از  ۲۷ روز از ورودش به کاخ سفید، نخستین تماس را با نتانیاهو برقرار کرد.

این استاد دانشگاه «شی ان» چین تصریح کرد: همچنین دولت جدید آمریکا بدون مشورت با مقامات اسرائیلی بسیاری از تصمیمات در خاورمیانه را اتخاذ کرده که بیانگر نقش کمرنگ نتانیاهو در واشنگتن است.

وانگ ادامه داد: بسیار واضح است که رویکرد بایدن با ترامپ در مورد نقش اسرائیل در مورد ایران تفاوت دارد و بایدن مانند ترامپ از نتانیاهو تاثیر نمی پذیرد.

این محقق چینی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه توقف پروتکل الحاقی توسط ایران در راستای عمل به مصوبه ماه دسامبر مجلس شورای اسلامی ایران بوده است، افزود: با این حال ایران در سفر رافائل گروسی به تهران با آژانس بین الملی انرژی اتمی به تفاهم موقت سه ماهه رسید.

وی با بیان اینکه خروج ایران از پروتکل الحاقی به عنوان مصوبه مجلس در قالب «برنامه اقدام راهبردی برای مقابله با تحریم ها» است، افزود: این برنامه نقش کشورهای اروپایی و اقدامات انجام شده توسط واشنگتن را برجسته می کند. این برنامه خواستار آن است که کشورهای اروپایی تحریم های ایران در مورد بخش های نفتی و مالی را لغو کنند و برداشتن تحریم های واشنگتن علیه ایران را پیش شرط تهران برای گفت‌وگو و تماس با ایالات متحده قرار داده است.

ت ت
کدخبر: 4270 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها