توسط دولت چین؛

توافق جدید با آمریکا انجام شد

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا و شی جین پینگ رییس جمهوری چین توافق کردند که پیش از پایان سال جاری یک دیدار مجازی داشته باشند.

توافق جدید با آمریکا انجام شد
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان؛ رسانه های آمریکایی، این مطلب پس از جلسه شش ساعته جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید و یانگ جیچی مشاور ارشد سیاست خارجی چین در سوئیس (زوریخ)  اعلام شد.

یک مقام ارشد کاخ سفید که خواست نامش فاش نشود به خبرنگاران گفت: این دیدار لحن متفاوتی با اجلاس آلاسکا داشت.

وی تاکید کرد سالیوان و یانگ توانستند دور از صحبت‌های معمول، بی‌پرده و گسترده بحث کنند.

این مقام آمریکایی، نشست زوریخ را عمیق‌ترین گفتگویی که دولت بایدن با چین داشته است، دانست و آن را گامی مهم در راستای ایجاد پایه ای برای جلوگیری از محاسبات اشتباه که می‌تواند رقابت را به درگیری سوق دهد، توصیف کرد.

رسانه های آمریکایی به نقل از این مقام آمریکایی نوشتند که این نشست بخشی از تلاش‌های دوجانبه برای اطمینان از ثبات در یکی از مهمترین و پرتنش‌ترین روابط جهان است.به گفته این مقام آمریکایی ، هدف اصلی این نشست بهبود ارتباط بین دو کشور و جلوگیری از سوء تفاهم‌های غیرضروری است و دیدار برنامه‌ریزی شده میان دو رئیس جمهوری گامی مهم در جهت رسیدن به این هدف خواهد بود.

مذاکرات زوریخ بالاترین ملاقات بین مقامات آمریکایی و چینی پس از اجلاس ماه مارس دو کشور در آلاسکا بود. یانگ جیچی در اجلاس آلاسکا بصورت علنی سالیوان و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا را به دلیل به چالش کشیدن پکن در زمینه حقوق بشر و دیگر مسائل مورد انتقاد قرار داد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید برای گفتگو با یانگ جیچی، مشاور ارشد سیاست خارجی چین راهی سوئیس شده تا درباره موضوعات مختلف مورد اختلاف میان دو کشور از جمله تایوان و تجارت با یکدیگر تبادل نظر کنند.

ت ت
کدخبر: 42676 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها