فرمانده کودتاچیان تبدیل به رئیس‌جمهور شد!

منابع خبری روز جمعه گزارش دادند، «مامادی دومبویا» فرمانده نیروهای ویژه که رهبری کودتای اخیر در گینه را بر عهده داشت، رییس جمهور این کشور شد.

فرمانده کودتاچیان تبدیل به رئیس‌جمهور شد!
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان؛ از خبرگزاری رویترز، مامادی دومبویا ۴۱ ساله روز جمعه در کونکاری پایتخت گینه سوگند ریاست جمهوری یاد کرد.

بر اساس این گزارش، رهبر کودتاچیان گینه سپس در سخنرانی متعهد شد که نه او و نه هیچ یک از اعضای کمیته ملی آشتی و توسعه در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور نامزد نخواهند شد.

اواسط شهریور نیروهای نظامی گینه علیه دولت "آلفا کنده" رییس جمهوری این کشور که با پیروزی در سه دوره متوالی بیش از یک دهه قدرت را به دست داشت کودتا کردند.

کودتا در گینه کوناکری که منجر به برکناری رئیس جمهوری این کشور توسط نظامیان شد، تعلیق عضویت این کشور از اتحادیه آفریقا را به دنبال داشت.

انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری گینه با اعتراضات خشونت‌آمیز و کشته شدن ده‌ها نفر همراه بود؛ کنده در سال ۲۰۱۰ برنده نخستین انتخابات دموکراتیک این کشور از زمان استقلال شد و امید می‌رفت پیروزی او منجر به آغازی تازه برای کشوری شود که دهه‌ها در فساد و خودکامگی غرق شده بود، اما به دلیل بهبود نیافتن زندگی شهروندان گینه، او همواره هدف انتقادهای شدید مخالفانش قرار داشت، چرا که باوجود منابع معدنی وسیع این کشور، بسیاری از شهروندان هنوز در فقر زندگی می‌کنند.

گینه از زمان استقلال تاکنون بیش از ۶ دهه است که شاهد تنش‌هایی منجر به کودتا و برکناری دولت‌ها بوده که کودتای نظامی اخیر دلیلی محکم بر بی‌ثباتی حاکمیتی در این کشور است.

ت ت
کدخبر: 41576 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها