اسرائیل با این سناریو به دنبال امتیازگیری است!

رژیم صهیونیستی از همان روز هفتم مردادماه بلافاصله پس از اعلام هدف قرار گرفتن کشتی «مرسر استریت»، ایران را مسئول این حمله معرفی کرد و در ادامه آمریکا و انگلیس از موضع گیری تل آویو حمایت و بر «پاسخ مشترک» تأکید کردند.

اسرائیل با این سناریو به دنبال امتیازگیری است!
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان؛ اگرچه مقامات ایرانی این تهدیدات غربی و صهیونیستی را بیشتر ژست‌های تبلیغاتی تلقی می‌کنند، اما در عین حال بارها هشدار داده اند که هرگونه حماقت تل آویو علیه ایران و انجام هرگونه اقدامی علیه منافع و امنیت ملی این کشور با پاسخ سخت و کوبنده مواجه خواهد شد و مسئولیت تبعات آن نیز به صورت مستقیم متوجه آمریکا و انگلیس است.

ارسال پیام‌های تهدید آمیز مقامات صهیونیستی پس از حادثه کشتی «مرسر استریت» طی روزهای اخیر به اوج خود رسیده است؛ تا جایی که در صدر سوژه‌های خبری رسانه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای قرار گرفته است .

صرف‌نظر از اینکه اتهامات رژیم صهیونیستی علیه ایران در رابطه با حادثه کشتی «مرسر استریت» جعلی و دروغین است، سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا اسرائیل توان طراحی حمله علیه ایران  به ایران را دارد؟ 

سوال بعدی که در اینجا برای افکار عمومی مطرح می‌شود، این است که آیا رژیم صهیونیستی قادر به متحد کردن ائتلافی است که برای تشکیل آن دست و پا می‌زند یا صرفا ژستی تبلیغاتی برای امتیازگیری ایران در مذاکرات هسته‌ای همزمان با تغییر دولت در ایران  است؟

جنجال رسانه‌ای صهیونیستی و غربی و تهدیدات مقامات صهیونیست در ابتدای حادثه هدف قرار گرفتن کشتی  در دریای عمان به گونه‌ای بود که گویا قرار است فردای روز حادثه به همرای شرکای غربی و آمریکایی خود به مواضع ایران حمله نظامی کند، اما پس از اتخاذ راهبرد محکم و قوی مسئولان نظامی ایران در قبال این تهدیدات ادعایی رژیم، اکنون تعدادی از این شرکای رژیم غاصب قصد دارند از راه شورای امنیت علیه ایران پرونده‌سازی کنند تا بدین ترتیب دولت جدید ایران را وارد به بازگشت به میز مذاکره و دادن امتیاز بیشتر کنند.

اکنون حدود دو هفته از تهدیدات و زمزمه‌های رژیم صهیونیستی مبنی بر «پاسخ جمعی» علیه ایران در واکنش به حادثه کشتی اسرائیلی در دریای عمان می‌گذرد و جمهوری اسلامی ایران هم بارها اعلام کرده که آماده پاسخ قاطع «حماقت‌های» رژیم جعلی و متحدانش است.

 اسرائیل با راه انداختن پروپاگاندای رسانه‌ای و کوبیدن مجدد بر طبل جنگ علیه ایران به نظر می‌رسد همانند سناریوهای قبلی خود در دوران ریاست جمهوری آمریکا باراک اوباما به دنبال اعمال فشار به ایران برای امتیازگیری از این کشور در بحث مذاکرات هسته‌ای باشد.

از طرفی، حزب الله  با پاسخ قاطع خود به تجاوزات رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان و حمله راکتی مقاومت اسلامی لبنان به فلسطین اشغالی، بار دیگر ناکارآمدی سامانه گنبد آهنین را به رخ صهیونیست‌ها کشید و این پیام را برای رژیم صهیونیستی داشت هرگونه حماقت رژیم کودک‎کش علیه لبنان، حملات موشکی مقاومت را به دنبال خواهد داشت. 

از همین رو، بسیاری از ناظران بر این باروند رژیم صهیونیستی که مدعی است ارتش شکست ناپذیری دارد و در رویارویی با حزب الله و حتی حماس در جنگ ۱۲ روزه دچار مشکل می‌شود، چگونه می‌تواند با کشور قدرتمندی مانند ایران روبرو شود. 

لذا بیراه نیست که بگوییم این سناریوی نظامی نخ نمای رژیم صهیونیستی همانند دیگر سناریوهای قبلی آن نه تنها راه به جایی نخواهد برد، بلکه به جایگاه اعتبار بین المللی شورای امنیت سازمان ملل که به ابزاری برای فشار ابرقدرت‌ها به دیگر کشورها و ملت‌های جهان تبدیل شده است، ضربه می‌زند. 

از سوی دیگر، عدم شکل گیری اتحاد بین المللی رژیم صهیونیستی علیه ایران با وجود گذشت حدود دو هفته‌ از آغاز این بازی دروغین صهیونیستی در دریای عمان، شکننده بودن ائتلاف رژیم جعلی علیه جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد.

ت ت
کدخبر: 32747 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها