ناتو روسیه را نگران کرد+جزییات

سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه گفت که افزایش توانمندی و تحرکات پیمان ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و بلاروس موجب نگرانی جدی شده است.

ناتو روسیه را نگران کرد+جزییات
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان؛ از تاس، شایگو روز چهارشنبه در اجلاس وزیران دفاع سازمان همکاری شانگهای در دوشنبه پایتخت تاجیکستان به عنوان نمونه ای از تحرکات گسترده ناتو در مجاورت مرزهای روسیه، به برگزاری رزمایش بزرگ ناتو با عنوان Defender Europe اشاره کرد که ماه گذشته در کشورهای غرب روسیه برگزار شد.  

  وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد که گرایش به تشدید رویارویی در منطقه اروپا به شدت نگران کننده شده است. 

وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای متشکل از روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، هند و پاکستان با هدف برگزاری نشست سالانه خود روز چهارشنبه در شهر«دوشنبه» پایتخت تاجیکستان گرد هم آمدند.

شایگو در ادامه سخنان خود در این نشست گفت: حضور ناتو در نزدیکی مرزهای دولت اتحادی روسیه و بلاروس درحال افزایش است. زیرساخت های نظامی ناتو در حال تکامل است و انبارهای تسلیحات و ندارکات و تجهیزات نظامی در این منطقه ایجاد می شود.

به گفته وزیر دفاع روسیه، غرب از گفت و گوی سازنده با روسیه و توجه به پیشنهادات این کشور برای برگزاری رزمایش ها در فاصله دورتر از خطوط حائل بین ناتو و روسیه و عدم استقرار موشک های جدید کوتاه و میان برد در اروپا خودداری می کند. 

شایگو این را نیز گفت که رزمایش راهبردی مشترک روسیه -بلاروس با عنوان زاپاد-۲۰۲۱ ماهیت دفاعی دارد.

وی با بیان اینکه از همه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای برای حضور در این رزمایش دعوت شده است، اظهار کرد که این رزمایش علیه کشور ثالث هدف گیری نشده است. 

روابط روسیه و ناتو که از هشت سال پیش پرتنش است، در ماههای اخیر متشنج تر شده است.

مسکو یک ماه پیش در مورد برگزاری رزمایش بین المللی ناتو با عنوان سی.بریز-۲۰۲۱ با شرکت بیش از ۳۰ کشور در دریای سیاه هشدار داد و در چند مورد ازجمله ورود غیرقانونی ناو انگلیسی دیفندر به آبهای روسیه در ساحل شبه جزیره کریمه، با کشورهای شرکت کننده در این رزمایش تنش پیدا کرد. 

ت ت
کدخبر: 31006 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها