بیماری زمینه‌ای؛ علت مرگ افراد پس از دریافت واکسن کرونا

یک موسسه تحقیقاتی آلمان علت مرگ چندین دریافت‌کننده واکسن کرونا در این کشور را داشتن بیماری‌های زمینه‌ای و نقص سیستم ایمنی عنوان‌کرد.

بیماری زمینه‌ای؛ علت مرگ افراد پس از دریافت واکسن کرونا
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان؛ انستیتو پاول-ارلیش نهاد مجری کارزار واکسیناسیون در آلمان، ۲۰ مورد مرگ در آلمان را بررسی کرده است که بین چند ساعت تا ۴ روز پس از دریافت واکسن روی داده‌اند.

تارنمای شبکه دویچه وله به نقل از «بیرگیته کلر-اشتانیس‌لاوسکی» سرپرست بخش ایمنی دارو و وسایل پزشکی این انستیتو نوشت: در تمامی این موارد سن جان‌باختگان بین ۷۹ تا ۹۳ سال بوده و این افراد پیشینه‌ بیماری‌های دیگر را داشته‌اند. او تأکید می‌کند که بر پایه‌ی داده‌های موجود بیماران در اثر بیماری زمینه‌ای فوت کرده‌اند و این اتفاق با واکسیناسیون همزمان شده است.

اشتانیس‌لاوسکی در مصاحبه با یکی از شبکه‌های خبری آلمان بدون اشاره به جزییات، از بیماری‌های شدید زمینه‌ای در بیماران متوفی سخن گفته است. بر اساس گزارش اخیر این انستیتو اگر افراد مسن یا افرادی با بیماری‌های زمینه‌ای شدید واکسینه شوند، شمار مشخصی مرگ و میر تصادفی وجود خواهد داشت که کمی پس از واکسیناسیون رخ می‌دهد.

این انستیتو در پاسخ به پرسش دویچه وله، به ۲۰ نفر که واکسینه شده بودند و در ارتباط با بیماری کووید ۱۹ جان باخته‌اند اشاره کرده و می‌نویسد: همه این افراد به استثنای یک نفر در میان آنها، نقص سیستم ایمنی داشته‌اند و پس از دریافت نخستین واکسن به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

ایمنی ایجاد شده در اثر واکسیناسیون در بدن تا ۱۴ روز پس از دریافت دومین نوبت واکسن (بسته به نوع واکسن) ایجاد می‌شود و به همین دلیل امکان مبتلا شدن فرد به کووید-۱۹ پس از دریافت نخستین واکسن و مرگ در اثر بیماری وجود دارد.

بر پایه بررسی‌های انستیتو پاول-ارلیش، اکثر جان باختگان همزمان از چندین بیماری زمینه‌ای رنج می‌برده اند به طوری که در اثر وخامت اوضاعشان در اثر بیماری‌های پیشین یا در اثر یک بیماری دیگر که ربطی به واکسن نداشته جان باخته اند. همچنین شماری از این افراد در اثر ابتلا به یک بیماری عفونی دیگر غیر از کووید-۱۹ جان باخته‌اند.

سخنگوی مطبوعاتی این انستیتو همچنین افزوده است: «همه افراد دیگر در برخی موارد چندین بیماری زمینه‌ای داشتند برای نمونه  کارسینوما، نارسایی حاد کلیوی، بیماری‌های قلبی یا تغییرات آرتریواسکلروزیس که احتمالا این بیماری‌ها دلیل مرگشان بوده‌است.»

«کلاوس سی‌چوتوک» مدیر این انستیتو اواسط ماه ژانویه (اواخر دی) در مصاحبه‌ای با دویچه وله تأکید کرده بود که واکسن‌هایی که تاکنون در آلمان مجوز گرفته‌اند از جمله بایون‌تک-فایزر و مدرنا بسیار مطمئن هستند.

این در حالی است که دادستانی آلمان درباره سه بیماری مسنی که در شهر کلن و پس از واکسیناسیون جان باخته اند، در حال بررسی علت مرگ است. به گفته مسئولان پزشک قانونی شهر کلن، هر سه این افراد سابقه بیماری‌های شدید دیگری داشتند. دادستانی می‌گوید، ظن اولیه‌ای به پزشکان و پرسنل درمانی وجود ندارد باین حال گزارش پزشک قانونی و کالبدشکافی هنوز در جریان است.

ت ت
کدخبر: 2576 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها