قاضی‌زاده هاشمی:

در پی اصلاح نظام اداری و نحوه تقسیم وظایف هستم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نحوه تقسیم را وظایف از مشکلات نظام اداری عنوان کرد و گفت: دولت سلام در پی اصلاح نظام اداری و نحوه تقسیم وظایف است.

در پی اصلاح نظام اداری و نحوه تقسیم وظایف هستم
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان؛ امیرحسین قاضی زاده هاشمی در دومین مناظره با موضوع اجتماعی و فرهنگی، گفت: دولت سلام در پی اصلاح نظام اداری و نحوه تقسیم وظایف است. از یک طرف وزارتخانه‌های بخشی و از یک طرف وزارتخانه‌های موضوعی و کنارش شوراهای بالادستی و  کنار آن نهادهای بالادستی داریم که بعضا در بدنه یا خارج از بدنه دولت هستند. تقریبا وظایف شبیه به هم را انجام می‌دهند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: در حوزه فرهنگ در یک بررسی اولیه ٣٨ سازمان فعال داریم و همین وضع در آموزش و بهداشت و سلامت و حوزه‌های مختلف است.  برای فرار از پاسخگویی شوراهایی درست شده به جای اینکه وزرا مستقیما باید به مجلس و مردم پاسخگو باشند، مصوباتی که مد نظر است در قالب این شورا به تصویب می‌رسد و مسوولیت آن مصوبات هم معلوم نیست با چه فردی است.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: نیاز است تا باردیگر بازطراحی جدیدی انجام شود. ما یک مدل حکمرانی را براساس اعتماد سازی به مردم در نظر گرفتیم و تصدی‌ها را کاملا محیطی می‌کنیم و براساس اصل ۱۲۷ قانون اساسی در اختیار استانداران و فرمانداران قرار می‌گیرد. یعنی مجموعه منابع بودجه ای به جای آنکه دستگاهی توزیع شود، منطقه‌ای تقسیم می‌شود.

وی اضافه کرد: دولت ٥ فرماندهی در ٥ حوزه اصلی پیدا خواهد کرد و هر کدام دبیر شورای عالی مربوطه با حفظ سمت می شوند. یعنی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ضمن معاون رییس جمهور در حوزه فرهنگی هم خواهد بود. چرا؟ زیرا شوراهای بالا دستی برای خود مصوبه دارند اکنون این مصوبات اعمال نمی‌شود و خیلی از مصوبات بلاتکلیف باقی می‌ماند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: درحوزه دستگاه های امنیتی دبیرخانه شورای امنیت ملی و در حوزه دستگاه های اقتصادی شورای اقتصاد و به  همین ترتیب ایجاد می‌کنیم. سه حوزه کلی ایجاد خواهد شد که یکی از آنها حوزه رییس جمهوری، وزیر کشور و معاون اول و استاندار یک مثلث اداری و اجرایی تشکیل می‌شود و یک مثلث معاون برنامه و بودجه، سازمان ادارای و استخدامی و وزرا که نظام تحولی دولت را دنبال می‌کنند و یک حوزه رییس جمهوری، رییس دفتر رییس جمهوری و شوراهای عالی خواهد بود.

قاضی زاده هاشمی افزود: امروز باز هم از سواد و علم صحبت شد و مصداق آن رییسی است و باز هم تکرار شد. ما نزد علمای اسلام و دانشمندان بزرگی در حوزه‌های مختلف در اقتصاد و علوم انسانی هستیم و خودم در بسیاری از موضوعات تلمذ می‌کنم. ساخت علم را نباید محصور کنیم و علم باید جامع و بسیط باشد.

ت ت
کدخبر: 24075 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها