بی‌میلی مردم آمریکا نسبت به این اقدام بایدن بیشتر شد+جزییات

دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد یک تریلیون دلار دیگر صرف مبارزه با تغییرات آب و هوایی کند اما طبق یک نظرسنجی جدید یک سوم آمریکایی تمایل ندارند حتی یک دلار هم از جیب خود به این طرح کمک کنند.

بی‌میلی مردم آمریکا نسبت به این اقدام بایدن بیشتر شد+جزییات
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان، روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز نوشت: نتایج نظرسنجی اندیشکده "کامپتتیو اینترپرایز" نشان داد، ۳۵ درصد از آمریکایی ها تمایلی ندارند از پول خود برای کاهش تغییرات آب و هوایی هزینه کنند. ۱۵ درصد آنها می گویند فقط ۱۰ دلار در ماه می توانند کمک کنند.

بایدن در کمپین سال ۲۰۲۰ از طرح اب و هوایی به ارزش ۱.۷ تریلیون دلار رونمایی کرد. وی بعد از روی کار امدن طرح های جدید دیگری را به ارزش ۲ تریلیون دلار ارائه داد که شامل اختصاص ۱۷۴ میلیارد دلار برای خودروهای برقی، ۱۰۰  میلیارد دلار برای کاستن از مصرف سوخت فسیلی و ۱۰ میلیارد دلار برای شرکت های آب و هوایی بود. این شرکت وظیفه دارند با تهدیدهای ناشی از تغییرات آب و هوایی مبارزه کنند.

نظرسنجی اخیر که روز سه شنبه نتایج آن منتشر شد با مشارکت هزار و ۲۰۰ نفر از رای دهندگان ثبت نام شده انجام شده است.

این نتایج نشان داد حدود ۶ درصد از شرکت کنندگان می گویند خواستار هزینه ۱۱ تا ۲۰ دلاری در ماه برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی هستند. از سوی دیگر گروهی هم هستند که فقط یک درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند و موافقند ۹۰۱ تا هزار دلار هر ماه صرف برنامه های مبارزه با تغییرات آب و هوایی کنند.

میرون ایبل مدیر بخش انرژی و محیط زیست کامپتتیو اینترپرایز گفت این نظرسنجی بار دیگر نشان داد که آمریکایی ها تمایلی ندارند در زمینه سیاست های انرژی جناح چپ هزینه کنند. هر چه بیشتر درباره برنامه های انرژی بایدن و کاملا هریس معاون او آگاهی کسب می کنند تعداد کمتری از طرح هزینه چند تریلیون دلاری از جیب مالیات پردازان حمایت می کنند.

این نتایج نشان داد۶۷ درصد آمریکایی ها بسیار نگران یا تا حدی نگران تغییرات اب و هوایی هستند. با این حال ۵۳ درصد گفتند مساله تغییرات آب و هوایی عامل تعیین کننده ای در انتخابات ۲۰۲۰ برای آنها نبوده است و فقط ۶ درصد بر اولویت اصلی آن در تصمیم گیری شان برای شرکت در انتخابات تاکید کردند.

به طور کلی ۵۵ درصد آمریکایی ها عملکرد بایدن به عنوان رئیس جمهور را تایید می کنند اما رای دهندگان درباره مسیر کشور اختلاف نظر دارند. ۵۰ درصد آنها بر این باورند که کشور در مسیر درستی حرکت می کند اما ۴۸ درصد با این نظر مخالفند.

ت ت
کدخبر: 22208 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    هزار روز از آغاز دولت سیدابراهیم رئیسی گذشت، آیا رئیس جمهور توانسته در این هزار روز به وعده هایی که در انتخابات 1400 داده بود عمل کند؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها