تنش زایی دوباره ناوهای آمریکایی در دریای جنوبی چین

دو ناوگروه نیروی دریای آمریکا بار دیگر در ادامه اقدامات تنش زا، امروز سه شنبه در دریای جنوبی چین رزمایش نظامی برگزار کردند.

تنش زایی دوباره ناوهای آمریکایی در دریای جنوبی چین
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان؛ از رویترز، نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد در این رزمایش، دو ناوگروه تهاجمی این کشور به نام های «تئودور روزولت» و  «نیمیتز» تمرینات نظامی را با هدف افزایش همکاری بین ناوهای آمریکایی و همچنین افزایش قابلیت‌های فرماندهی و کنترل انجام داده‌اند.

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به این اقدام تنش زای آمریکا گفت: ترددهای مکرر ناوهای جنگی و هواپیماهای ایالات متحده و به نمایش گذاشتن قدرت از سوی آنها، به صلح و ثبات منطقه منجر نمی شود.

 وی افزود: چین به اقدامات لازم برای حفاظت قاطعانه از حاکمیت و امنیت ملی ادامه خواهد داد و با کشورهای منطقه برای حفظ قاطع صلح و ثبات در دریای چین جنوبی همکاری خواهد کرد.

 این رزمایش چند روز پس از عبور ناو «یو اس اس جان مک کین» آمریکا در نزدیکی جزایر پاراسل تحت کنترل چین برگزار شده است.

ماه گذشته، ارتش آمریکا در بیانیه ای اعلام کرده بود پرواز هواپیماهای ارتش چین بر فراز دریای چین جنوبی یک الگوی رفتاری بی ثبات کننده و تهاجمی است اما خطری برای حمله به ناوهای هواپیمابر نیروی دریایی آمریکا در منطقه نیست.

 ایالات متحده همواره چین را به نظامی گری در دریای جنوبی و تلاش برای ترساندن همسایگانی مانند مالزی، فیلیپین و ویتنام که بر بخش هایی از این دریا ادعای مالکیت دارند، متهم می کند.

چین نیز از تردد کشتی های جنگی ایالات متحده از طریق تنگه تایوان عصبانی است و این اقدامات را غیرسازنده می داند.

ت ت
کدخبر: 2196 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها