چین حمایت خود را اعلام کرد!

نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد بار دیگر از درخواست شورای امنیت برای صلح فراگیر در غزه حمایت کرد.

چین حمایت خود را اعلام کرد!
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان؛ «جانگ جونگ» که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت در ماه مه سال جاری میلادی را بر عهده دارد در گفت و گو با شینهوا بار دیگر بر خواست اعضای شورای امنیت برای  آرامش در غزه تاکید کرد.

وی بر اهمیت دستیابی به صلح جامع مبتنی بر چشم انداز منطقه ای که دو کشور اسرائیل و فلسطین، در کنار یکدیگر و در صلح در مرزهای امن و شناخته شده زندگی کنند تأکید کرد.

جانگ گفت: اعضای شورای امنیت از اعلام آتش بس ۲۱ مه استقبال کرده و نقش مهم مصر، سایر کشورهای منطقه، سازمان ملل متحد و دیگر شرکای بین المللی را قابل ستایش می داند.

نماینده دایم چین در سازمان ملل گفت که این شورا خواستار پایبندی کامل به آتش بس و حفظ جان افراد غیرنظامی است.

به گفته سفیر چین،  اعضای شورای امنیت بر ضرورت فوری کمک بشردوستانه به مردم غیرنظامی فلسطین به ویژه غزه تأکید دارد و از دعوت دبیرکل این سازمان برای همکاری جامعه جهانی با سازمان ملل در زمینه تهیه یک بسته یکپارچه و قوی، پشتیبانی از بازسازی و بازیابی سریع و پایدار غزه حمایت می کند.

نظامی‌های اشغالگر صهیونیست از دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه حملات و تجاوزهای وحشیانه خود به باریکه غزه و فلسطینی‌ها را شروع کردند که در نتیجه جنگ ۱۲ روزه، ۲۴۸ فلسطینی شهید شدند که از این تعداد، ۶۶ نفر کودک، ۳۹ نفر زن و ۱۷ نفر سالمند بودند.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه، پنجشنبه شب در یک نشست سه ساعته آتش بس را در این درگیری پذیرفت.

حملات ۱۲ روزه همه جانبه نظامیان صهیونیست به نوار غزه هرچند خسارت های زیاد مادی و جانی به بار آورد اما صهیونیست های اشغالگر، جهنم را طی این مدت به چشم خود دیدند و درس مهمی از مقاومت فلسطین گرفتند، درسی که مردم و مقاومت در میدان به آنها دادند.

سازمان جهانی بهداشت نیز در گزارشی درباره خسارات جنگ به نوار غزه اعلام کرد که ۳۰ مرکز درمانی و بهداشتی توسط ارتش اسراییل در این باریکه ویران شد و یونیسف هم اعلام کرد که حدود ۱۰۷ هزار فلسطینی ساکن غزه مجبور به ترک خانه هایشان شدند و دست‌کم به ۵۰ مرکز آموزشی و ۲۰ تأسیسات بهداشتی خسارت وارد شده و حدود پنجاه درصد از خطوط آب غزه آسیب دیده است.

ت ت
کدخبر: 21712 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها