تبریز برای آل هاشم سنگ تمام گذاشت

پیکر مطهر شهید آیت الله سیدمحمدعلی آل هاشم سومین امام جمعه‌ی شهید تبریز روز پنجشنبه، ۳خرداد ماه در تبریز تشییع و سپس در گلزار شهدای وادی رحمت در قطعه‌ی صدیقین به خاک سپرده شد.

تبریز برای آل هاشم سنگ تمام گذاشت

به گزارش منیبان، پس از اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب بر پیکر مطهر شهدای خدمت، پیکر پاک شهید آیت الله آل هاشم بر دوش مسئولان استان برای همیشه به خاک مادری خود بازگشت.

جمعیت کثیری از مردم تبریز از کوی و برزن‌ این شهر در حال حرکت به سمت میدان شهدا مکان شروع مراسم تشییع پیکر مطهر آیت الله آل هاشم هستند.

ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح امروز مراسم تشییع پیکر پدر آذربایجان به طور رسمی شروع شده اما مردم قدردان و بی تاب تبریز از چند ساعت مانده به آغاز مراسم عازم محل برگزاری شدند.

امروز همه در میدان شهدای تبریز تجمع کرده‌اند تا آخرین وداع را با امام جمعه محبوب و مردمی تبریز داشته باشند.

حضور خانوادگی مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت با پوستر امام جمعه شهید در دست کودکان پیش از آغاز مراسم از جلوه‌هایی است که مردم تبریز پیش از آغاز مراسم خلق کردند.

پیکر شهید آیت‌الله محمدعلی آل‌ هاشم پس از تشییع برای تدفین به وادی رحمت تبریز انتقال یافته و در قطعه‌ی صدقین گلزار شهدای وادی رحمت تبریز با بدرقه‌ی مردم به خاک سپرده می‌شود و مراسم ترحیم و شام غریبان از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در مصلای تبریز برپا خواهد شد.

مراسم تشییع پیکر شهید آیت الله سید محمدعلی آل هاشم صبح امروز با حضور جمعیت کثیری از مردم در تبریز آغاز شد.

 رئیس جمهور که برای افتتاح سد قیز قلعه سی به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، در هنگام بازگشت از جلفا به تبریز بر اثر سانحه بالگرد به شهادت رسید.

علاوه بر رئیس جمهور، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ، آیت الله سیدمحمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز و مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی نیز در این پرواز حضور داشتند که به همراه چند نفر دیگر ، از جمله محافظان و کادر پرواز، به شهادت رسیدند.

شهید آل هاشم، عالم مجاهد و یک انسان ویژه‌ بود

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: شهید آل هاشم، عالم مجاهد و یک انسان ویژه‌ بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین  عباس محمد حسنی،رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، در آیین تشییع پیکر شهید حجت‌الاسلام آل هاشم در تبریز گفت: به مردم مجتهد پرور، شهید پرور، عالم پرور، مومن، متدین و انقلابی آذربایجان تسلیت عرض می‌کنم و برای آرامش قلب همه‌ی بازماندگان و همه‌ی شیفتگان این مرد الهی از پیشگاه خدا آرزوی آرامش سلامت و سعادت دارم.

وی افزود: برای شناخت شخصیت یک فرد از چهار راه می‌توان ورود کرد، یک راهش نگاه ولی زمان در مورد آن فرد است، راه دیگر گفته‌ها و نوشته‌های خود شخص را بررسی کنیم، راه دیگر نگاه مردم را قضاوت و مورد بازخوانی قرار بدهیم و راه چهارم اینکه کارنامه‌ی اجتماعی و عملکرد این فرد در جامعه چه آثاری را از خود به جا گذاشته‌است؟

حسنی ادامه داد: از نظر ولی زمان سه کلید واژه در مورد آل هاشم از طرف رهبر معظم انقلاب داریم، یکی "سید شریف" است، و خیلی مهم است که نایب امام زمان در مورد انسان یک چنین قضاوتی داشته باشد.

وی افزود: کلید واژه دیگر "امام جمعه‌ی معتبر" است که عزیزان اشاره کردند، علاوه بر اینها همینکه رهبر معظم انقلاب حجت الاسلام محمدیان را فرستاده‌اند یعنی اینکه ولی زمان، شهید آل هاشم را این قدر مورد تکریم و احترام قرار داده‌اند، این انسان این عالم مجاهد یک انسان ویژه‌ای است.

وی اضافه کرد: دو مورد از سخنان شهید آل هاشم در سطح کشور باز نشر فوق العاده داشتند، یکی موردی که فرمودند" تبریز تنها استان و مرکز استانی است که دو تا امام جمعه شهید و سید دارد و سومی هم در انتظار است" منظور خودشان بود. و در جای دیگر فرمودند" شما دعا کنید من هم از خدا می‌خواهم که عاقبت من به شهادت ختم شود". تا کسی الهی نباشد چنین آرزوهایی نمی‌کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تاکید کرد: از منظر مردم آل هاشم امام جمعه‌ی مردم دار، مردم دوست و عاشق مردم بود، امام جمعه‌ی متواضع، مهربان، خیرخواه و  امام همه‌ی روزها.

وی با بیان اینکه آل هاشم از منظر مردم امام جمعه‌ی مردم دار و مردم دوست، بود، گفت: این شخصیت بزرگوار متواضع، مهربان، خیرخواه بوده که امام همه‌ی روزها بود ما معمولا می‌گوییم امام جمعه ولی مردم آذربایجان می‌گویند فقط امام جمعه نبود بلکه امام همه‌ی روزها در کل هفته بود.وی به همه در هر شرایطی عشق می‌ورزید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: فراغ او به همان مقدار که شما را رنجیده دل کرده، ما را هم آزرده است و مثل شما دلتنگیم و به وجود او افتخار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه آل هاشم در همه‌ی ایران مثل آذربایجان مورد محبت و محبوبیت مردم است، گفت: اگر خواستیم کسی را به درستی بشناسیم باید ببینیم چه تحولی و چه اقدام اثر گذاری را از خود بر جای گذاشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسنی خاطر نشان کرد: ایشان در حوزه‌ی امامت جمعه، بنیان گذار یک فرهنگ نوینی شده‌اند که بنده از آن به عنوان مکتب مردم داری تعبیر می‌کنم.

وی با بیان اینکه آسمان معنویت، ایمان و ارادت آذربایجان ستارگان درخشان فراوانی دارد، گفت: آل هاشم خورشید بی غروب آسمان معنویت و هدایت آذربایجان است و تا دنیا است نام آل هاشم، بلند خواهد ماند.

وی افزود: قرآن فرموده هر کسی اهل ایمان و عمل صالح باشد خدا محبت و احترام او را در دل اهل ایمان می‌گنجاند، چون آل هاشم مومن همراه با عمل صالح بود عزت و احترام را نه تنها در آذربایجان بلکه در کل ایران قرار داده و می‌توانم بگویم آل هاشم فراتر از ایران هم خاطر خواه دارد.

وی اذعان کرد: آل هاشم اسوه جهاد، تلاش و مردم داری بوده و قریب به همه‌ی سال‌های دفاع مقدس را در جبهه‌ها گذرانده‌است. سرزمین‌های داغ خوزستان و سرد کردستان آل هاشم را می‌شناسند. او برای دفاع از حیثیت، ناموس و ارزش‌های این کشور جانش را در کف دست گرفت.

پیکر شهید آیت الله آل هاشم به میدان شهدای تبریز رسید

 پیکر مطهر امام جمعه‌ی محبوب تبریز برای تشییع بر دستان مردم تبریز به میدان شهدای تبریز رسید.

پیکر مطهر آیت الله آل هاشم پس از تشییع تاریخی در تهران و اقامه نماز توسط رهبر انقلاب اسلامی ایران بر پیکر پاک وی در آغوش مردم تبریز قرار گرفت.

مراسم تشییع امام جمعه‌ی محبوب تبریز از میدان شهدای تبریز آغاز شده و تا میدان ساعت ادامه می‌یابد و پس از تشییع برای تدفین به وادی رحمت تبریز انتقال یافته و در قطعه‌ی صدقین گلزار شهدای وادی رحمت تبریز بدرقه‌ی مردم به خاک سپرده می‌شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب:

شهید آل‌هاشم یک فرهنگ جدید در مشی و منش امام جمعه‌ای ایجاد کرد

نماینده رهبر معظم انقلاب، با بیان اینکه در سانحه بالگرد رئیس جمهور، مردم سرفراز تبریز و آذربایجان‌شرقی دو گوهر ناب را تقدیم کردند، گفت: امام جمعه تبریز یک فرهنگ جدید در مشی و منش امام جمعه‌ای ایجاد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدیان در آیین تشییع پیکر شهید آل هاشم در تبریز، پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی به خانواده آل هاشم و مردم تبریز و آذربایجان شرقی را اعلام کرد.

وی اظهار کرد: آل هاشم یک فرهنگ جدید و مشی و منش امام جمعه‌ای ایجاد کرد و با تواضع، صفا، مردم داری و خلوص ویژه‌ای که هدیه خداوند در ایشان بود، در دل مردم جا باز کرد.

وی گفت: همه امیدواریم در ادامه‌ی راه نورانی این شهدای گرانقدر بتوانیم با استعانت از اهل بیت(ع) این راه پر افتخار را تا شهادت بپیمایم.

وی افزود: بهترین رئیس جمهور، امام جمعه، وزیر خارجه، استاندار و کادر پروازی را در این مصیبت از دست دادیم،  امیدواریم خداوند متعال به برکت نورانیت این بهترین‌ها، نقطه‌ی عطف و حرکت رو به جلویی را در نظام ایجاد کرده و خون شهیدان درخت پر ثمر انقلاب اسلامی را آبیاری کند.

پیکر مطهر شهید آیت الله آل هاشم در وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شد

پیکر مطهر شهید آیت ‌الله آل هاشم از شهدای راه خدمت سانحه‌ی بالگرد حامل رئیس جمهور امروز پنجشنبه در وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شد.

پیکر مطهر شهید آیت الله سیدمحمدعلی آل هاشم سومین امام جمعه‌ی شهید تبریز روز پنجشنبه، ۳خرداد ماه در تبریز تشییع و سپس در گلزار شهدای وادی رحمت در قطعه‌ی صدیقین به خاک سپرده شد.

در این مراسم مردم انقلابی و ولایت مدار تبریزی دوباره حماسه خلق کرده و با حضور پرشکوه و بی بدیل وفاداری خود را به امام جمعه‌ی مردمی، پدر معنوی آذربایجان اثبات کردند.

منبع: ایسنا

ت ت
کدخبر: 216810 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها