واکنش آمریکا به سفر نیچروان بارزانی به تهران و توییت امیرعبداللهیان

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در پاسخ به این که چه نظری درباره سفر نیچروان بارزانی، رییس اقلیم کردستان به ایران دارد، گفت: ما مدام تشویق به تنش‌زدایی کرده‌ایم اما نظری درباره این سفر به خصوص نداریم.

واکنش آمریکا به سفر نیچروان بارزانی به تهران و توییت امیرعبداللهیان
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان، "متیو میلر"، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در پاسخ به این که چه نظری درباره سفر نیچروان بارزانی، رییس اقلیم کردستان به ایران دارد، گفت: ما مدام تشویق به تنش‌زدایی کرده‌ایم اما نظری درباره این سفر به خصوص نداریم.

میلر در پاسخ به این که آیا سفر بارزانی تاثیری روی ثبات عراق خواهد داشت و به آن کمکی خواهد کرد، گفت: نمی‌خواهم درباره این گفت‌وگوی به خصوص اظهار نظر کنم اما ما مسلما، همیشه تشویق به انجام شدن گفت‌وگوهایی کرده‌ایم که به تنش‌زدایی و ثبات بیشتر در منطقه، از جمله در قبال ایران می‌انجامد.

میلر در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره پیام منتشرشده حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در شبکه اجتماعی ایکس درباره آتش‌بس غزه و این که ارزیابی او از نقش ایران در پایان دادن به جنگ غزه چیست، ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرده و گفت: هیچ نقشی از ایران در پایان دادن به جنگ غزه نمی‌بینم. شما شاهد آن بوده‌اید که ایران از همان اول، یکی از بزرگ‌ترین محرکان این درگیری بوده است، از جمله، تامین مالی حماس، حمایت از حماس و تامین مالی و حمایت از حزب‌الله و دیگر گروه‌هایی که آشکارا، به ایجاد بی‌ثباتی کمک کرده‌اند، نه فقط راجع به حملات علیه اسراییل، بلکه در زمینه نیروهای نیابتی‌شان، از جمله حوثی‌ها (انصارالله یمن) و حملاتشات علیه کشتی‌رانی بین‌المللی و ثبات‌زدایی دز منطقه. بنابراین، شاهد نقش سازنده‌ای از ایران نیستم.

ت ت
کدخبر: 213601 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها