یک چهره سیاسی اصولگرا:

برخی مردها می‌خواهند با شورت به خیابان بیایند باید به آنها اجازه داد!

یک چهره سیاسی اصولگرا گفت: با هنجارشکنی‌هایی که پس از ماجرای مهسا امینی در کشور رخ داد کسانی که قبلا طرفدار آزادی پوشش بودند هم به حجاب معتقد شده اند.

برخی مردها می‌خواهند با شورت به خیابان بیایند باید به آنها اجازه داد!
بیشتر بخوانید:

محمدحسن قدیری ابیانه، چهره سیاسی اصولگرا، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی منیبان در رابطه با انتقادات وارده به گشت نور گفت: طبیعتا مردم کشور ما مانند مردم بسیاری از کشورها از جنایاتی که رژیم صهیونیستی در فلسطین انجام می‌دهد بیزار هستند. رژیم صهیونیستی با حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق خطوط ممنوعه را زیر پا گذاشت و لازم بود که جواب او داده شود و این جواب توسط پهپادها و موشک‌های ایران داده شد. در حالیکه بعضی‌ افراد وا داده مثل زیباکلام  ادعا داشتند اگر اسرائیل بخواهد می‌تواند کاری کند که ما حتی یک چراغ برق سالم هم نداشته باشیم، سپاه ثابت کرد قدرت ایران بی سابقه و ورای این ترس ها است.

او افزود: در حال حاضر در کشور دو پیروزی وجود دارد یکی همبستگی در ایران و یکی هم تفرقه در بین دشمنان‌مان است. یکی از مشکلاتی که در کشور  وجود دارد تورم، کاهش قدرت خرید مردم و کاهش ارزش پول ملی است که حل آن هم‌باز بستگی به تلاش همه مردم دارد. همه مردم باید در این مسئله مشارکت کنند و خودشان را مسئول بدانند. نظام  تلاش خود را می‌کند که بیشترین خدمات را به مردم ارائه بدهد و مردم هم باید قدردان این خدمات باشند.

قدیری ابیانه در پاسخ به این پرسش که مردم از برخی رفتارها در حوزه های اجتماعی و فرهنگی گله مند هستند، گفت: بستگی دارد که مردم را چه کسانی بدانیم. در مدتی که نیروی انتظامی و دستگاه‌های مختلف برخورد با مسئله هنجارشکنی در حجاب نداشتند برای حتی کسانی که معتقد به حجاب اجباری نیستند روشن شد که اگر کنترل نشود حد و مرزی وجود ندارد. در واقع در ماه های اخیر افرادی هم که ترجیح می دادند حجاب آزاد باشد به این نتیجه رسیدند که باید کنترل شود چون برخی زنان برای وقاحت حدی قائل نیستند، افرادی که می‌گفتند حجاب آزاد شود منظورشان روسری و پیدا شدن موها بود.

این چهره سیاسی اصولگرا تاکید کرد: در یک زمانی تبلیغات زیادی علیه گشت ارشاد شد که ماموران گشت ارشاد خشونت به خرج می‌دهند در حالیکه در همه صحنه‌هایی که حتی ضد انقلابیون در شبکه‌های خارجی منتشر کردند صحنه‌ای مربوط به ضرب و شتم زنان بی حجاب وجود نداشت بلکه حداکثر آن این بوده است که وقتی پلیس هنجارشکنی را می‌بیند و به آن‌ها تذکر می‌دهد که سوار ماشین شوند، بعضی از آن‌ها مقاومت می‌کنند و حاضر نمی شوند سوار شوند. پلیس در این موارد زنان را به زور سوار ون می‌کند. پلیس رفتار خشونت آمیزی تا به امروز نشان نداده است. 

او ادامه داد: همه باید وقتی پلیس دستور می‌دهد اطاعت کنند. در هیچ جای دنیا هم عمل به دستور پلیس موکول به این نیست که طرف فکر کند دستور پلیس درست یا غلط است حال پلیس ممکن است در قصاوت خود اشتباه کند، فرد می تواند به مرکز پلیس برود و حتی از آن پلیس شکایت کند ضمن اینکه حجاب فقط مختص به خانم‌ها نیست. یک آقایی دوست دارد با شورت یا لخت و برهنه جلوی مدرسه دخترانه راه برود باید به او اجازه داد؟ بنابراین گشت ارشاد یا گشت نور باید وجود داشته باشد، برخی دم از آزادی حجاب می زنند اما باید حد آن را مشخص کنند. یکی ممکن است بگوید حد آن روسری باشد، یکی ممکن است بگوید بالاتنه باشد، با هنجارشکنی‌هایی که پس از فوت مهسا امینی در کشور رخ داد  کسانی که قبلا طرفدار آزادی پوشش بودند هم به حجاب معتقد شده اند.

قدیری ابیانه در پایان گفت: کشورهایی که دم از حقوق بشر می زنند و موافق حجاب آزاد بودند در حال حاضر به اسرائیل سلاح می دهند تا بر سر زن و بچه مردم بریزد، اینها چطور می توانند با حجاب در ایران مخالفت کنند اما بمب های یک تنی به رژیم صهیونیستی تقدیم کنند؟ پلیس آمریکا اخیرا دانشجویان آمریکایی را مورد ضرب و شتم قرار داد اما در مورد ایران، این کشور معتقد به حقوق بشر است و خودش را دلسوز مردم ایران نشان می دهد.

ت ت
کدخبر: 213301 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها