پیام تهدید آمیز اسرائیل به آمریکا علیه ایران

مقامات اسرائیلی به آکسیوس گفته‌اند که اسرائیل به ایالات متحده اعلام کرده که اگر ایران به تلافی حمله مرگبار به کنسولگریش در سوریه در اوایل این هفته، حمله‌ای را از خاک خود علیه اسرائیل انجام دهد، با واکنش شدید اسرائیل مواجه خواهد شد.

 پیام تهدید آمیز اسرائیل به آمریکا علیه ایران
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان به نقل از اکو ایران، مقامات اسرائیلی به آکسیوس گفته‌اند که اسرائیل به ایالات متحده اعلام کرده که اگر ایران به تلافی حمله مرگبار به کنسولگریش در سوریه در اوایل این هفته، حمله‌ای را از خاک خود علیه اسرائیل انجام دهد، با واکنش شدید اسرائیل مواجه خواهد شد.

مقامات اسرائیلی به آکسیوس گفته‌اند که اسرائیل به ایالات متحده اعلام کرده که اگر ایران به تلافی حمله مرگبار به کنسولگریش در سوریه در اوایل این هفته، حمله‌ای را از خاک خود علیه اسرائیل انجام دهد، با واکنش شدید اسرائیل مواجه خواهد شد و درگیری کنونی را به سطح دیگری خواهد برد.

به نوشته باراک راوید، خبرنگار آکسیوس، مقامات ایرانی علناً تهدید کرده‌اند که حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری دمشق را تلافی خواهند کرد. مقامات آمریکایی و اسرائیلی گفته‌انند که دولت بایدن و کابینه اسرائیل بسیار نگران هستند که ایران برای یک حمله قریب الوقوع آماده می شود.

پیش از این متحدان ایران در لبنان، سوریه، عراق و غزه به اسرائیل حمله کرده‌اند، اما تاکنون حمله‌ای از خاک ایران صورت نگرفته است و حمله مستقیم ایران به اسرائیل بی‌سابقه خواهد بود و ممکن است به جنگ منطقه‌ای در خاورمیانه منجر شود.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز پنجشنبه در جلسه کابینه امنیتی اسرائیل گفت که ایران سال‌هاست که علیه اسرائیل «هم مستقیم و هم از طریق متحدانش عمل می‌کند و بنابراین اسرائیل علیه آن‌ها اقدام می‌کند. او در بیانیه‌ای گفت: «ما می‌دانیم چگونه از خود دفاع کنیم و طبق اصل اساسی هر کسی که به ما آسیب بزند یا قصد آسیب رساندن به ما را داشته باشد، عمل خواهیم کرد و به او آسیب خواهیم رساند».

 بایدن و نتانیاهو در تماس روز پنجشنبه خود درباره تهدیدات عمومی ایران علیه اسرائیل گفتگو کردند. کاخ سفید گفت: پرزیدنت بایدن به صراحت گفت که ایالات متحده قویاً از اسرائیل در مواجهه با این تهدیدات حمایت می کند.

به گفته منابع آگاه، ارتش اسرائیل به ویژه واحدهای دفاع هوایی و اطلاعاتی در حالت آماده باش هستند. ارتش اسرائیل تمام تعطیلات آخر هفته سربازان رزمی خود را لغو کرد.

 مقامات اسرائیلی ادعا می کنند اطلاعاتی در اختیار دارند که نشان می‌دهد ایران احتمالا با استفاده از موشک‌های بالستیک دوربرد، موشک‌های کروز یا هواپیماهای بدون سرنشین از خاک خود به اسرائیل حمله کند. به گفته یک مقام اسرائیلی، این موضوع به طور مفصل در جریان تماس تلفنی یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل و لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده در روز چهارشنبه مورد بحث قرار گرفت.

مقامات آمریکایی و اسرائیلی به آکسیوس گفتند که این دو درباره چگونگی هماهنگی بهتر و آماده شدن برای سناریوهای تشدید تنش در نتیجه اقدام تلافی جویانه ایران گفتگو کردند.کاخ سفید و پنتاگون از اظهار نظر خودداری کردند. ارتش اسرائیل و دفتر نخست وزیر اسرائیل نیز از اظهار نظر خودداری کردند.

مقامات آمریکایی ادعا می‌کنند که اسرائیل حمله خود به سوریه را با دولت بایدن هماهنگ نکرده و اسرائیل بدون ارائه جزئیات در مورد هدف، زمانی که جت های اسرائیلی قبلاً در هوا بودند، یک اطلاعیه کلی به ایالات متحده داده است. ایالات متحده از این حمله فاصله گرفته و به ایران گفت که «هیچ دخالتی» یا اطلاع قبلی در مورد آن ندارد.

 

 

ت ت
کدخبر: 208255 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها