رأی ممتنع امریکا به قطعنامه آتش‌ بس غزه به معنای چیست؟| واکنش جنجالی نتانیاهو

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: رأی ممتنع ایالات متحده به قطعنامه آتش‌بس در نوار غزه به معنای تغییر در سیاست ما نیست.

رأی ممتنع امریکا به قطعنامه آتش‌ بس غزه به معنای چیست؟| واکنش جنجالی نتانیاهو
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان، «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: رأی ممتنع ایالات متحده به قطعنامه آتش‌بس در نوار غزه به معنای تغییر در سیاست ما نیست.

کربی تصریح کرد: ما به قطعنامه رأی مثبت ندادیم و صرفا از رأی دادن خودداری کردیم زیرا نسخه نهایی قطعنامه شامل محکومیت حماس نمی شود.

این مقام ارشد کاخ سفید افزود: نمی‌دانم هیأت اسرائیلی به واشنگتن سفر می‌کند یا خیر و این سؤال را باید از خودشان پرسید، اما اگر اسرائیلی‌ها تصمیم بگیرند به دلیل رأی ممتنع شورای امنیت به واشنگتن نیایند، ما به ارتباط با آنها برای بیان نظرات خود ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: ما امیدواریم بتوانیم درباره عملیات رفح با هیأت اسرائیلی رایزنی کنیم، ولی اگر آنها از سفر به واشنگتن خودداری کنند، با وزیر دفاع (جنگ) اسرائیل در این خصوص گفتگو خواهیم کرد. ما معتقدیم که هر گونه عملیات نظامی گسترده در رفح اشتباه خواهد بود.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو سفر یک هیأت اسرائیلی به واشنگتن را پس از رای ممتنع آمریکا به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش بس فوری در نوار غزه بود، لغو کرد.

منبع: مهر

ت ت
کدخبر: 206880 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها