مرموزترین پهپاد آمریکایی موساد در ایران به دام افتاد!

پهپاد آر کیو ۱۷۰ سال ۱۳۹۰ از مرز هوایی ایران عبور کرد اما نتوانست برگردد چرا که به دام نیروهای ایرانی افتاد و پروژه مهندسی معکوس آن از همان زمان شروع شد.

مرموزترین پهپاد آمریکایی موساد در ایران به دام افتاد!
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان، بر اساس اندک اطلاعاتی که از پهپاد آر کیو ۱۷۰ موجود است و به باور کارشناسان نظامی این پهپاد، پرنده‌ای پنهان‌کار و رادارگریز است که به تجهیزات پیشرفته عملیات شناسایی هوایی مجهز شده است.

پهپاد که با نام مستعار «wraith» به معنای شبح شناخته می‌شود. این پهپاد سال ۲۰۰۷ به خدمت ارتش آمریکا درآمد و هنوز در خدمت و مشغول پرواز است.

طراح و سازنده این پهپاد کمپانی مشهور لاکهید مارتین است که ساخت جنگنده‌های مشهور اف ۲۲ و اف ۳۵ را در کارنامه دارد. این پهپاد از این پهپاد سال ۱۳۹۰ از مرز هوایی ایران عبور کرد اما نتوانست برگردد چرا که به دام نیروهای ایرانی افتاد و پروژه مهندسی معکوس آن از همان زمان شروع شد. برای همین می‌توان ادعا کرد که غیر از آمریکا ایران تنها کشوری است که به جزئیات فنی این پرنده رادارگریز دسترسی دارد.
 
شاهد ۱۹۱ نمونه ۶۰ درصدی مهندسی معکوس شده پهپاد پنهان‌کار آر کیو ۱۷۰ آمریکایی است. شاهد پهپادی رزمی شناسایی با موتور جت است که با برد عملیاتی ۱۵۰۰ کیلومتر بیشینه وزن برخاستی برابر با ۵۰۰ کیلوگرم دارد.

منبع: خبرآنلاین

ت ت
کدخبر: 206599 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها